“Am vizitat opt-zece centre comerciale din Bucuresti. La inceput, orice mall este atractiv, tocmai pentru ca este nou, dar pe parcurs, el trebuie sa se diferentieze prin ceva de concurenta, pentru a supravietui. Cine nu se diferentiaza, va muri”, afirma Alexander Athanassoulas (foto), CEO al companie de consultanta in retail Stirixis.

El da exemplu site-ul deadmalls.com din Statele Unite, care contine mai multe proiecte de retail cu performante foarte slabe.

“Am vazut in Bucuresti mall-uri care se descurca bine, dar am vazut si mall-uri care merg ingrozitor. Este un lucru sanatos pentru piata, nu pot functiona toate proiectele bine”, continua Alexander Athanassoulas.

Citeste si:

De-a lungul plimbarilor prin centrele comerciale si prin magazinele stradale din Bucuresti, Athanassoulas spune ca a vazut numeroase greseli ce putea fi foarte usor evitate sau indreptate. El da exemplu mirosul unei magazin, lumina precara si intensitatea muzicii. In ceea ce priveste designul unor magazine, managerul Stirixis afirma ca este un factor insuficient cand vine vorba de succesul sau insuccesul magazinului respectiv.

“Nu conteaza foarte mult daca imi place sau nu cum arata un magazin, este important sa vad modelul de business din spatele sau. Evident, si in Bucuresti am vazut magazine care pot arata mai bine, insa unele arata neplacut pentru ca asta este strategia proprietarului”, precizeaza Alexander Athanassoulas.