In 2006, compania prelua, in parteneriat cu agentia de relatii publice DC Communication, o cladire cu o vechime de peste 100 de ani, aflata in stadiul de ruina. Lucrarile de renovare au durat doi ani, iar investitia s-a ridicat la cinci milioane de euro, suma care include si achizitia cladirii.

Ce cauta investitorii in cladiri istorice - Profit sau valoare?

Ce cauta investitorii in cladiri istorice - Profit sau valoare?

Din cauza ca nici Headvertising si nici DC Communication nu dispuneau de suficienti bani pentru a cumpara si reconditiona cladirea, cele doua companii au apelat la un credit bancar, pe care l-au obtinut doar dupa ce au infiintat societatea The Ark Srl, al carei obiect de activitate este administrarea imobilelor pe baza de comision sau contract.

Cladirea, care a preluat numele administratorului imobiliar, respectiv The Ark, este desfasurata pe trei etaje, la care se adauga un subsol, si are o suprafata totala de 2.100 mp. Cel ce s-a ocupat de “cosmetizarea” constructiei este arhitectul Mario Kusbus, de la Re-act Now Studio.

“A durat trei ani pana ne-am decis asupra locatiei actuale. Am vizitat foarte multe hale, in special, pentru ca aveam nevoie de un spatiu deschis foarte mare”, spune Mircea Staiculescu (foto), partener in cadrul Headvertising si unul dintre actionari, alaturi de Serban Alexandrescu si Mihai Cocea.

Biroul companiei ocupa integral primul etaj al The Ark si are o suprafata de 275 mp, in care lucreaza 24 de oameni. Locul cuprinde o singura sala mare de sedinte, raportul dintre spatiile deschise si cele inchise fiind de 80% - 20%.

Actionarii Headvertising au optat pentru un spatiu preponderent deschis pentru a-i determina pe angajati sa interactioneze frecvent. Exista un singur aspect nefavorabil: zgomotul creat de salariati, in anumite momente.

“Avantajele zonei sunt ca se afla foarte aproape de hotelul Marriott, de Muzeul National de Arta Contemporana si chiar vizavi de Piata de Flori. Zona are un potential enorm, mai ales ca Primaria a aprobat deja un plan de dezvoltare pe care care speram sa-l puna in aplicare cat de curand”, mentioneaza Staiculescu.

La capitolul dezavantaje, actionarul companiei trece in revista subdezvoltarea zonei, praful, precum si lipsa locurilor de parcare. Chiar daca agentia de publicitate este coproprietar al cladirii, pentru spatiul de birouri plateste o chirie lunara de pana in 20 de euro/mp.

Citeste si:

“Trebuie sa platim chirie pentru ca doar asa putem acoperi creditul”, sustine partenerul companiei.

Biroul sefului: doua canapele, o masa si un laptop

Mircea Staiculescu nu are un birou propriu-zis, ci doar doua canapele din piele, care incadreaza o masa de lemn, pe care se afla, in cea mai mare parte a zilei, un laptop de lucru.

Prefera un astfel de birou pentru ca poate interactiona mult mai usor cu angajatii in cele opt ore pe care le petrece zilnic la birou. In timp ce semneaza hartii, trimite e-mail-uri si stabileste intalniri cu clientii, actionarul Headvertising se preocupa si de gasirea unor solutii pentru atragerea de business nou.

In viziunea sa, biroul ideal trebuie sa fie amplasat in apropierea Parcului Carol din Capitala, intr-un spatiu deschis suficient de mare.

“Mi-as dori sa avem si un loc foarte mare pentru biblioteca, precum si mai multe spatii mici si intime pentru purtarea conversatiilor, in care sa incapa doar doua persoane. De asemenea, daca s-ar fi putut, as fi montat in biroul actual cateva cabine telefonice pentru ca angajatii care doresc sa discute mai tare sa nu fie nevoiti sa iasa afara din birou”, spune Staiculescu.

Printre obiectele din birou care ii sunt dragi se numara o motocicleta, pe care a "depozitat-o" in dreapta mesei de lucru doar pe timp de iarna, precum si un caiac.

In afara de Headvertising si DC Communication, printre ceilalti chiriasi ai cladirii se numara Space Syntax, CIAC (Centrul International de Arta Contemporana), Interactive Look si TBWA.

BIROU DE COMPANIE este o sectiune saptamanala care prezinta birouri ale celor mai puternice firme din Romania.