Centrul istoric al Capitalei a devenit “raiul” cafenelelor in ultimii ani, cererea mare de spatii majorand substantial si chiriile cerute de proprietari. Lucrurile nu sunt insa roze in zona, iar wall-street.ro a discutat cu unul dintre primii antreprenori care au deschis localuri in centrul vechi pentru a lua pulsul lucrurilor.

„Nu orice bar deschis in central vechi este de succes. Apreciez ca mai putin de jumatatea jucatorilor din zona sunt peste break even.Chirile percepute astazi sunt deja nerealiste si din pacate unii operatorii accepta relativ usor un contract pe care nu-l vor putea finaliza”, a spus Dragos Petrescu, seful TrotterPrim, companie care opereaza printre altele lantul de restaurante City Grill.

Petrescu are in prezent in centrul istoric restaurantul Caru’cu Bere, o unitate City Grill si una Buongiorno.

Cum au evoluat in acest an chiriile? Consultantii imobiliari spun ca in general tranzactiile din zona sunt mai putin transparente, dar in principiu cresterea s-a mai stavilit.

“Tranzactiile din centrul istoric tind sa fie mai putin transparente. Dar datele noastre de piata au evidentiat o usoara tendinta de scadere a chiriilor pentru spatiile comerciale din zona centrala a Bucurestiului”, spun oficialii Jones Lang LaSalle.

Totusi in zonele deja aglomerate din centrul istoric, unde spatiile disponibile sunt extrem de rare, tendinta este in continuare de usoara crestere.

In ultimii ani, centrul vechi al capitalei s-a evidentiat ca o destinatie pentru petrecerea timpului liber,iar cererea pentru spatii comerciale a crescut constatat din partea operatorilor de restaurante, baruri sau cafenele, cat si din partea magazinelor mici de moda, accesorii sau cosmetice.

In acest context, nivelul de chirie solicitat a crescut usor pentru zonele deja agglomerate unde lucrarile de infrastructura sunt finalizate, a declarat Estera Enache, senior consultant in departamentul de retail al DTZ Echinox.

Citeste si:

Oficialii CBRE spun ca nivelul chiriilor din centrul Capitalei este de circa 70 de euro pe mp.

Desi tendinta de crestere este mai stavilita, totusi, nivelul la care a ajuns este unul prea mare in multe cazuri.

„Zona a devenit foarte comerciala si beneficiaza de un trafic pe masura.Comportamentul clientilor s-a modificat si el, astazi. acestia petrecand in medie considerabil mai mult timp in centrul vechi decat acum 8 ani. Municipalitatea a reusit finalizarea infrastructurii si deja sunt create premisele unui viitor centru touristic si de atractie similar celorlalte capital europene”, a mai spus Dragos Petrescu.

„Cand vor sosi retailerii de fashion in zona (circa doi ani) se va consolida si mai mult pozitia de destinatie principala a Capitalei”, a adaugat omul de afaceri.

In 2011, unitatile lui Petrescu din centrul istoric au avut, in total, afaceri de circa 7 mil. euro, iar pentru anul acesta estimeaza o crestere de circa 10%.

Anul trecut, omul de afaceri a operat in aceasta zona si sports bar-ul Cantina si fast food-ul BundeTot, pe care insa le-a inchis, iar in locul lor a deschis Buongiorno.

"Schimbarea a fost determinate de strategia grupului de a se concentra pe activitatea de restaurante convenience si berarii.Bongiorno 3 confirma si financiar decizia luata depasind deja in comparabile Cantina si BunDeTot la un loc", a conchis Petrescu.