“Constructia de case cu gradina este un fenomen care creste cererea de utilaje. Ne asteptam ca numarul de gospodarii, case noi cu gradina, sa creasca si, implicit, si piata sa cunoasca o crestere a numarul de echipamente vandute. (…) Am incheiat anul 2015 cu un plus de 10% la afaceri, iar estimarea pentru anul in curs se incadreaza in parametri similari, cu o evolutie de cel mult 10%”, a declarat Ioan Mezei, directorul companiei Stihl Romania, intr-o intalnire cu presa.

Conform datelor raportate de companie la Ministerul de Finanate, afacerile Stihl Romania s-au ridicat in 2014 la 24,5 milioane de euro. In acest fel, grupul german care comercializeaza la nivel local motoferastraie, motocoase si diverse utilaje pentru gradina si spatii verzi, a incheiat anul 2015 cu un rulaj de circa 27 de milioane de euro, iar pentru anul in curs se asteapta sa depaseasca pragul de 30 de milioane de euro.

“In piata pe care activam nu exista cresteri spectaculoase, iar ani in care putem vedea evolutii de peste 10% in afaceri sunt foarte putini. Motorul de crestere de anul trecut a fost reprezentat de motorefastraie, dar si de grupa de motocoase, care a avut o crestere cu 15% fata de anul 2016”, a mai precizat Ioan Mezei.

Stihl, investitii de 5 mil. euro in reconfigurarea vizuala si functionala a retelei de distributie

Producatorul de motounelte Stihl a demarat inca din anul 2014 o serie de investitii in modernizarea si reconfigurarea retelei de distributie, care au presupus eforturi investitionale de 5 milioane de euro.

“Am intrat intrun amplu proces de reaenajare a spatiilor comerciale si de service. Acest proces va continua si pe parcursul acesti an, cand vom estima ca pana la sfarsitul lui 2016 vom avea o treime din retea reconfigurata dupa noi standarde vizuale si de functionalitate. Avem in prezent 26 de spatii de vanzare deschise si suntem incurajati si satisfacuti de aceasta dezvoltare. (…) La finalul acestei saptamani vom inaugura cea de-a 27-a locatie, la Deva, iar pana la finalul anului ne propunem sa ajungem la circa 50 de astfel de magazine denumite ‘flagship store’, iar in 2-3 ani numarul acestora ar putea depasi 60”, a mai precizat Ioan Mezei.

Citeste si:

In prezent, in reteaua Stihl se afla aproximativ de 300 de magazine de distributie.

“Ne-am propus sa fim prezenti in fiecare judet cu un astfel de magazin. Este un proces care se intinde pe o perioada de 4 ani si presupune eforturi investitionale cuprinse intre 1 si 1,5 milioane de euro pe an. Investitia intr-un astfel de spatiu porneste de la 10 – 15.000 de euro si poate ajunge si depasi chiar 300.000 de euro. Este cazul unui proiect, intins pe o suprafata de 1.000 mp, a carui investitie depaseste aceasta suma”, a mai precizat Mezei.

Piata locala de motounelte agricole, estimata la o valoare de 120 de milioane de euro, este impartita intre doi mari jucatori din Europa – Stihl (Germania) si Husqvarna (Suedia), dar si de jucatori locali, asa cum este cazul craiovenilor de la Ruris. Un segment important din piata este reprezentat si de echipamente chinezesti vandute, cat si produse contrafacute, o reala problema in piata, acestea reprezentand pana la 15% din totalul echipamentelor vandute la nivel local.