In acest fel, dupa o crestere de 10% a business-ului in anul 2014, afacerile Praktiker au consemnat o crestere de 3,2% la un rulaj de 136 de milioane de euro, iar pentru acest an grupul mizeaza pe o crestere de 10% a afacerilor, la circa 150 de milioane de euro, un business similar cu anii “de glorie” ai companiei.

Praktiker resimte din nou gustul profitului

Praktiker resimte din nou gustul profitului

“Am incheiat anul 2015 cu o crestere de 3,2%, iar schimbarile de strategie din acest an vor conduce la un plus de 10%. La finalul primului trimestru, am consemnat o crestere de 9,3%, am depasit bugetul si ne pregatim sa intram in perioada de sezonalitate pe sectorul DIY, ceea ce ar urma sa ne aduca cresterea dorita”, a declarat Isabelle Pleska (foto mai jos), noul CEO al Praktiker Romania, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

(Sursa foto: Mediafax FOTO)

Praktiker isi face magazin online

Parte a strategiei de crestere a companiei la nivel local va fi si intrarea lantului de magazine de bricolaj pe segmentul vanzarilor online, un proiect discutat inca din cursul anului trecut, dar care va lua forma in aceasta luna.

“Lansam un nou segment de business in cursul lunii aprilie, pe care l-am pus la punct in ultimul an. Va fi o lansare rapida care va avea loc din aceasta luna. In acest moment ne aflam in plin proces de testare a platformei. In online este viitorul oricarui retailer”, a precizat Isabelle Pleska.

Praktiker, liderul pietei locale de bricolaj inainte de debutul crizei, companie care a resimtit cel mai amar gust al declinului din piata de bricolaj, a vazut din nou "luminita de la capatul tunelului" in anul 2014, afacerile companiei revenind pe plus, la fel si profitul.

Afacerile Praktiker au scazut anul trecut la sub 130 mil. EUR, dupa ce inaintea crizei compania inregistra rulaje de peste 300 mil. EUR

Afacerile Praktiker au scazut anul trecut la sub 130 mil. EUR, dupa...

Piata locala de bricolaj a fost lovita de o avalansa de schimbari inca din 2013, odata cu preluarea operatiunilor Bricostore de catre britanicii de la Kingfisher, companie care a modernizat in ultimii ani fostele 15 locatii ale retailerului francez in magazine Brico Depot.

De departe, insa, cel mai agitat an din istoria bricolajului a fost 2014, interval marcat de exituri, repozitionari si preluari.

Citeste si:

Anul 2014 a debutat cu preluarea operatiunilor Praktiker chiar de catre omul de afaceri turc Omer Susli, asta dupa ce grupul german cu acelasi nume a decis vanzarea business-urilor de pe pietele regionale.

Ulterior, in vara anului 2014, o informatie avea sa cutremure piata de bricolaj. Exitul de pe plan local al grupului german OBI, companie care a raportat in cei cinci ani de prezenta pe plan local pierderi de zeci de milioane de euro, a fost una dintre cele mai importante schimbari din piata la nivelul acelui an, fiind primul mare exit al unui colos international de pe plan local.

Tot in vara anului trecut, retailerul francez Leroy Merlin a achizitionat operatiunile locale ale Baumax, aflat in mari probleme financiare, care a facut ca intreaga activitate a retailerului austriac din estul Europei sa fie scoasa la vanzare.

La finalul anului 2015, Ambient, candva jucator in top 3 al celor mai mari jucatori specializati pe vanzarea de solutii pentru casa si gradina, isi anunta intrarea in insolventa.

"Nicio supriza", dupa cum sustineau la acea vreme specialistii din piata. Despre o diminuare a numarului actorilor din bricolaj a vorbit si Isabelle Pleska in cadrul interviului acordat wall-street.ro, sustinand ca in piata vor ramane cel mult patru mari jucatori.

Insolventa Ambient: de la "Au pierdut acasa" pana la "Nicio noutate"

Insolventa Ambient: de la "Au pierdut acasa" pana la "Nicio noutate"

“In ciuda procesului de reorganizare din piata inca sunt prea multi jucatori in bricolaj. Romania nu avea potentialul de a sustine atat de multi jucatori. Au fost la un moment dat si noua jucatori specializati in DIY. In cativa ani vom asista la o globalizare, in care piata va avea cel mult patru nume importante”, a precizat sefa Praktiker Romania.

Piata de bricolaj este dominata in prezent de doua business-uri cu capital autohton – Dedeman si Arabesque - , in cursa pentru completarea podiumului fiind mai multe grupuri, printre acestea numarandu-se Leroy Merlin, Praktiker, Kingfisher sau Hornbach.