"Daca acum cinci-sase ani nu exista nici macar un metru patrat de spatii industriale, in prezent Capitala detine un stoc de peste 400.000 metri patrati, urmata de Constanta si alte cateva orase mari. In aceste conditii putem estima ca in urmatorii cinci ani, in Romania va exista un stoc total de circa patru milioane de metri patrati din care Constanta poate ajunge la 1,5 milioane de metri patrati", au declarat reprezentantii companiilor implicate in dezvoltarea de parcuri logistice prezente la seminar.

Acestia sustin ca pentru a se atinge acest stoc este nevoie si de implicarea autoritatilor pentru a pune la punct infrastructura din mai multe zone. "Romania este alaturi de Turcia pe primul loc in lista investitorilor din mai multe tari. Ei doresc sa vina si sa aduca banii aici, insa multi renunta cand ajung si vad ca exista probleme de infrastructura. Cei mai multi aleg apoi tari precum Slovenia, Rusia si Ucraina", sustin consultantii imobiliari ai firmei de consultanta PricewaterhouseCoopers (PwC), citati de NewsIn.

Potrivit organizatorilor seminarului, investitiile in parcurile logistice din 2007 se ridica la peste 500.000 de euro, fiind construite depozite pe o suprafata de peste 550.000 de metri patrati.

Citeste si:

Reprezentantii companiei imobiliare Colliers estimeaza ca 19% din viitoarele spatii industriale sunt deja inchiriate, iar pre-inchirierile vor fi in continuare cel mai sigur mod de asigurare a spatiilor de depozitare necesare. Acestia mai spun ca in acest an cererea mare pentru spatii de depozitare a dus la stabilizarea chiriilor, nivelul lor fiind intre 3,8-4,25 euro pe metrul patrat pe luna pentru suprafete mai mari de 10.000 metri patrati si 4,6-4,9 euro pentru cele de pana in 3.000 metri patrati.

Pe langa chiria efectiva, companiile mai platesc o taxa de servicii, care variaza in functie de proiect de la 0,4 la 0,7 euro/mp. Aceasta suma acopera cheltuielile pentru managementul parcului, de la asigurarea curateniei si iluminatul spatiilor comune, la securitate perimetrala, indepartarea zapezii, intretinerea drumurilor sau asigurarea cladirilor.

Printre cei intrati pe piata se numara Cefin Logistics Park cu 120.000 metri patrati construiti la kilometrul 14 al autostrazii spre Pitesti si Bucharest West cu circa 90.000 metri patrati la kilometrul 12,5 pe autostrada A1. Alaturi de cele doua parcuri logistice, pe harta capitalei sunt trecuti si Prologis Park Bucharest A1 cu 56.000 metri patrati si Mercury Logistics Park cu 25.000 metri patrati la kilometrul 23 al autostrazii A1.