Centrul comercial are o suprafata totala de 5,9 milioane de metri patrati, dintre care 3,77 milioane de metri patrati reprezinta suprafata inchiriabila. In prezent, cel mai mare mall din lume este considerat a fi South China Mall, din Dongguan, China.

„Dubai Mall va deveni numarul unu in lume in ceea ce priveste vanzarile unui mall. Criza internationala nu a afectat piata de retail din Dubai, suntem constienti de cresterea economica din regiune si asteptam 30 de milioane de vizitatori in primul an”, a spus Yousuf Al Ali.

Dubai Mall a absorbit o investitie toatala de 20 miliarde de dolari si este situat la baza turnului Burj Dubai. Aproximativ 30% din suprafata inchiriata a fost contractata de branduri noi, atat pe piata din Dubai, cat si pe piata regionala.

Din totalul de 1.200 de magazine, marti au fost deschide 600, iar Al Ali estimeaza ca alte 300 vor fi deschise pana la sfarsitul anului. Pintre brandurile prezent in Dubai Mall se numara Bloomingdales, Galeries Lafayette, Hamleys Toy, Marks and Spencer, Armani, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, H&M, Kenneth Cole, Duchamp, Dockers, Salvatore Ferragamo, Ermenegildo Zegna, Dhamani Jewels, Piaget sau Versace Jewellery.

Citeste si:

Dubai Mall mai include un hotel de lux cu 250 de camere, sub brandul The Address, 160 de restaurante si cafenele, 22 de sali de cinema, un acvariu de 32,8 metri lungime si 8,3 metri latime, intrat in Cartea Recordurilor si un patinoar olimpic, pe care pot patina 1.000 de persoane. Mall-ul va dispune si de trei parcari, cu 14.000 de locuri de parcare. Pentru structura proiectului au fost folositi peste 13.800 tone se otel, mai mult decat pentruTurnul Eiffel.

O serie de economisti din Dubai se intreaba daca orasul are nevoie de un nou centru de astfel de dimensiuni, in contextul economic actual, insa cei care implementeaza proiectul sunt optimisti, atat timp cat monarhiile petroliere bogate din Golful Persic sunt sigure ca economiile lor nu vor fi afectate de criza financiara mondiala.

„Mall-urile sunt ca un pariu fara nicio miza. Oamenii pot vizita mai mult de un mall, deci traficul pare intens, insa banii cheltuiti in fiecare vor fi tot mai putini”, a declarat Laurent Gally, retail analyst in cadrul bancii de investitii Shuaa Capital din Dubai.

Cu toate acestea, retailerii sunt dispusi sa plateasca chirii tot mai mari pentru a fi pezenti in centrele comerciale din Dubai, iar un studiu al companiei de consultanta imobiliara Colliers International arata faptul ca puterea de cumparare in Emiratele Arabe este de 14.400 de dolari pe an per consumator.