Proiectul are o suprafata totala inchiriabila de 34.219 mp, dintre care 11.392 mp reprezinta galeria comerciala, ce gazduieste branduri precum: Moa, Body Talk, Geox, Sevda, Woman Instinct, Mirano, Lee Cooper, Kenvelo, Reserved, Takko, Intersport, Leonardo, Reno, Meli Melo, Bam Boo, Tom Taylor sau Cropp Town.

“Vitantis a inregistrat un venit din chirii de aproximativ 2,1 milioane euro, insa trebuie sa tinem cont ca proiectul a fost deschis in doua faze, prima pe 1 iulie 2008, reprezentand CRF si 18 magazine, iar a doua, pe 18 septembrie, cand s-a deschis restul galeriei”, a declarat, pentru Wall-Street, Vlad Dragoescu, directorul de investitii al Equest, adaugand ca nu chiriile sunt cele mai relevante, intrucat ancorele Vitantis genereaza mult trafic si, implicit, venituri suplimentare.

Principale ancore ale Vitantis sunt operatorul de bricolaj Praktiker, cu o suprafata de 9.409 mp, reteaua de Mobila Bontas, cu 3.097 mp si Technomarket, cu 3.707 mp. Cu un grad de inchiriere de 95,15%, centrul comercial a avut in perioada 18 septembrie 2008 - 1 mai 2009 un trafic de aproximativ 10.000 de vizitatori/zi, insa cativa retailerii s-au retras, in contextul in care au existat si renegocieri ale chiriilor.

Reduceri ale chiriei si rezilieri de contracte

“Au fost putine cazurile de rezilieri, iar acestea au fost fie prin acordul bilateral, fie pentru ca retaileri respectivi au decis sa inchida toate operatiunile din Romania. In ceea ce priveste renegocierile de chirii, initiativa a venit de la noi si nu de la retaileri. Am acordat reduceri si venim in sprijinul chiriasilor pentru a-i ajuta sa treaca peste aceasta perioada dificila”, ne-a explicat Vlad Dragoescu.

In acelasi timp, Equest incearca sa optimizeze mixul de chiriasi existent prin atragerea unor noi ancore, care ar putea sa creasca traficul de vizitatori si sa influenteze pozitiv proiectul. Impreuna cu compania de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield, agentul de inchiriere al proiectului, se afla deja in discutii cu diversi retaileri.

“Asemeni oricarui centru comercial aflat la inceput simtim nevoia de a repozitiona unele sectoare ale centrului comercial Vitantis si este foarte probabil ca, in curand, sa marim suprafata de vanzare alocata magazinelor tip pret-a-porter (n.r.: preturi mai mici)”, a declarat Razvan Gheorghe, Director General Cushman & Wakefield Romania.

La deschiderea din toamna anului trecut, George Teleman, managing partner al companiei, spunea ca estimeaza venituri din chirii de aproximativ sase milioane de euro pe an, nefiind exclusa nici vanzarea proiectului.

Dupa ce in perioada iulie – decembrie 2008, Equest a investit aproximativ 500.000 de euro in activitati de marketing, in acest an bugetul va creste pana la 620.000 de euro, dintre care 450.000 de euro reprezinta aportul direct al companiei.

Equest Investments SRL cu sediul in Bucuresti este o sucursala a Equest Capital Limited, responsabila cu finantarea si supravegherea investitiilor, in special in Romania. Equest Parteners, cu sediul in Londra, este o companie de management si consultanta in investitii, specializata pe pietele emergente si, mai ales, pe economiile in crestere din sud-estul Europei.

Compania este manager si consultant pentru anumite proprietati Equest, dar si pentru fonduri axate pe investitii in sectoare si industrii cheie, in tari precum Bulgaria, Romania si Serbia, unde compania este prezenta cu birouri de investitii.

Equest Balkan Properties este actionar majoritar si in cadrul Technomarket, divizia pentru suprafete mari a retailerului Domo, al doilea jucator pe piata locala de comert cu produse electrocasnice, electronice si IT&C. Technomarket a deschis in parcul comercial Vitantis, primul magazin din Bucuresti si al treilea Romania, dupa cele din Targoviste si Deva.



Dupa Vitantis, Equest Balkan isi continua investitiile cu un parc de retail la Ploiesti

Dupa Vitantis, Equest Balkan isi continua investitiile cu un parc...