Cele mai vandute tipuri de abonamente au fost cele cu tarif integral, cu 1,7 milioane de unitati dintr-un total de 2,5 milioane de abonamente vandute in 2015, potrivit raportului RATB pentru anul 2015.

Numarul de calatorii vandute de RATB in 2015 a fost de 51,4 milioane, cu o valoare totala de 68 milioane de lei. In 2014, au fost vandute 53,5 milioane de calatorii (70,7 milioane de lei).

Una dintre explicatii pentru scaderea veniturilor a fost deficitul de casieri, motiv pentru care RATB a redus programul mai multor centre de vanzare sau chiar a inchis unele dintre ele. De asemenea, in primele doua luni ale anului precedent, compania aproape a ramas fara carduri de calatorie.

Pe langa vanzarile mai mici, RATB s-a confruntat anul trecut si cu o crestere a numarului de defectiuni a autovehiculelor din parcul sau circulant. Numarul defectiunilor tehnice a autovehiculelor de transport in comun a fost in 2015 mai mare cu aproape 30% fata de 2014.

De altfel, vechimea medie a tramvaielor RATB este de 18,5 ani, iar cea a troleibuzelor de 12,8 ani. In cazul autobuzelor, vechimea lor este de 8,4 ani, datorita faptului ca in perioadsa 2006-2008 au fost cumparat circa 1.000 de unitati Mercedes.

Pentru tractiunea electrica a vehiculelor RATB a consumat anul trecut peste 77.000 MWh de electricitate, in valoare de 24,5 milioane de lei. Si cantitatea si valoarea au scazut fata de 2014. Vehiculele RATB au parcurs anul trecut 74 milioane de kilometri, mai putin cu aproape 4% fata de 77 milioane de kilometri in 2014.

Citeste si:

Regia, cu peste 10.000 de salariati, a inceput anul trecut sa faca planuri multianuale de improspatare a parcului auto si a initiat diverse discutii privind achizitia a 150 de troleibuze si 500 de autobuze, precum si de modernizare a unor tramvaie.

RATB ia in calcul si construirea de noi tramvaie Bucur la fabrica sa de reparatii din Capitala. RATB a inceput sa construiasca astfel de tramvaie de mai multi ani livrand in medie 2-3 unitati pe an.

RATB este una dintre companiile puternic subventionate, precum RADET sau Metrorex. In 2015, din totalul veniturilor, de 815 milioane lei, subventiile au reprezentat 515 milioane leui, iar venituri proprii doar 311 milioane lei.

Cheltuielile RATB au fost anul trecut de 815 milioane lei, din care cheltuiala cu personalul a fost de 465 milioane de lei, in scadere fata de 2014. Din vanzarea de publicitate RATB a obtinut anul trecut 1,1 milioane de lei, la fel ca in 2014.

Totodata, Regia este presata de timp sa se transforme in societate comerciala, avand in vedere ca in 2019 va trebui sa aiba experienta de cel putin doi ani din acest punct de vedere pentru a putea participa la licitatii pentru trasee.

Sursa foto: Agerpres Foto