Pentru multi din cei peste 300 de milioane de americani, presa din SUA a devenit neindestulatoare. Sau insuficient de buna. Cert e ca tot mai multi dintre consumatorii de media de peste Ocean isi intorc privirile, click-urile si portofelele spre ziaristii Reginei. Presa britanica ia amploare in SUA, intr-un fenomen care ii scoate din inertia lor aristocratica pe jurnalistii englezi si ii determina sa caute solutii practice de marketing.
Un articol despre fostele iubite ale senatorului american Fred Thompson, publicat lunea trecuta pe site-urile publicatiilor englezesti Times a atras peste 200.000 de vizitatori. Doua treimi dintre acestia erau americani.

The Times si The Sunday Times nu sunt insa singurele ziare britanice cu lipici la americani. Printr-un fenomen asemanator trece si The Guardian. Cat despre editiile online ale publicatiilor The Independent si The Daily Mail, acestea au mai multi cititori in America decat in Marea Britanie, potirvit unui studiu efectuat de compania de masurare a traficului pe Web, ComScore.

Intre timp, jurnalistii britanici incearca sa iasa in intampinarea cititorilor si cumparatorilor de publicitate din SUA, acoperind tot mai multe subiecte tangente cu politica si cultura americane. Chiar si cea mai mare organizatie mediatica din Marea Britanie, BBC – cunoscuta pentru prezenta sa pe piata internationala, se afla in toiul unui proces de rebrandare si consolidare pe piata americana.

Cifrele sunt edificatoare pentru ilustrarea tendintei. Astfel, revista The Economist, detinuta pe jumatate de trustul Pearson, are o circulatie de 1,2 milioane de exemplare in SUA, comparativ cu cele 170.000 de copii vandute in tara-parinte. Editia americana a publicatiei The Financial Times, detinuta tot de grupul Pearson, si-a intrecut anul acesta omoloaga britanica, vanzand 147.000 de copii in luna mai, fata de cele 142.000 de exemplare, vandute in Marea Britanie si Irlanda.

Linia editoriala se conformeaza si ea tendintei generale. Astfel, in luna mai, The Guardian l-a numit in fruntea editiei sale online pe Michael Tomasky, fost editor al revistei American Prospect. The Guardian se pregateste sa introduca si o pagina web, www.GuardianAmerica.com, speciala pentru cititorii sai de peste Ocean, care depasesc 2,5 milioane de vizitatori unici pe luna, potrivit ComScore.

Times Online a lansat deja o editie internationala, diferita de cea britanica. Institutia de presa se concentreaza acum pe gasirea unor noi modalitati de a genera mai mult trafic, folosind optimizari ale motoarelor de cautare online si alte tehnici menite sa atraga cititori americani. Audientele americane au mai mari sanse sa ajunga pe site-urile media englezesti prin intermediul motoarelor de cautare decat cititorii britanici, care se indreapta, de regula, direct spre pagina care gazduieste publicatia.

Tehnologia nu este singurul element care atrage americanii spre site-urile ziarelor britanice. Potrivit lui Emily Bell, editor al Guardian Unlimited – versiunea online a ziarului The Guardian, media americane au redus acoperirea evenimentelor internationale, intr-un moment in care cititorii vor sa afle ce se intampla in Orientul Mijlociu, de exemplu. Bell crede ca The Guardian este apreciat si datorita faptului ca nu se rusineaza cu orientarea sa liberala, in timp ce majoritatea ziarelor americane afiseaza o obiectivitate falsa.

Cu mai mult de noua milioane de utilizatori unici lunari ai site-urilor din America de Nord, BBC este una dintre cele mai puternice destinatii in care americanii cauta o perspectiva asupra evenimentelor internationale. BBC urmareste intarirea pozitiei pe piata americana, prin extinderea postului de televiziune BBC America, ce ruleaza in peste 54 de milioane de camine.

Chair daca ziarele englezesti ca The Guardian sau The Times atrag milioane de internauti, cumparatorii de spatiu publicitar nu se lasa atat de usor convinsi sa-si plaseze mesajele pe site-urile britanice, sustin analistii. Desi Internetul nu are, teoretic, granite, bugetele publicitare sunt distribuite in functie de proximitatea geografica.

Analistii ii sfatuiesc pe managerii ziarelor britanice care vor sa vanda spatiu publicitar in America sa se alieze intre ei si impreuna cu nume mari ca BBC, The Financial Times, sau The Economist, in conceperea unei singure oferte de vanzare, cu sanse mai mari de reusita. "O singura lume, mai multe voci", spunea raportul McBride. Se pare, insa, ca vocile mass-media britanice vor canta la unison.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Special »



Setari Cookie-uri