Conceptul de “concierge” isi are originea in cuvantul frantuzesc ”Comte Des Cierge” si defineste o industrie de servicii exclusiviste, prezenta in tarile dezvoltate sub forma de asociatii, cluburi private, companii cu angajati bine pregatiti, capabili sa indeplineasca dorintele celor mai exigenti clienti.

Carmen Voicu (foto, in bej - n.r.), managing partner la Consiergo si fost brand manager la Ursus, spune ca ideea afacerii a venit cand a realizat ca a avut nevoie de astfel de servicii si a realizat ca nu exista pe piata locala. “Prin activitatile si business-urile in care eram implicate noi sau familiile noastre, deserveam o categorie de clienti care ne solicitau, pe langa serviciile in care fiecare eram specializati, si altele complementare sau recomandari. Concierge-ul este in esenta un business de relatii, de parteneriate. Desi exista Internetul, pentru un anumit segment de clienti, mai importante sunt recomandarile si timpul in care li se satisfice cerinta sau dorinta”, explica ea.

Procesul de selectie ai furnizorlori si partenerilor (peste 150), precum si de personalizare CR si amenajarea sediului (Palatul Cesianu Racovita, sediul firmei) au durat 8 luni - intre octombrie 2010 si mai 2011.

Investitia initiala? Circa 200.000 euro, suma care “s-a dus” in amenajarea sediului, salarii (firma are 5 angajati in prezent) si capital “de inceput”.

Actionarii firmei sunt trei femei cu varste in jur de 40 de ani (vezi foto) cu studii de marketing, medicina si turism & evenimente. Toate sunt din Bucuresti si au studii postuniversitare, MBA. “Mai avem alte afaceri dar acum suntem 100% implicate in activitatea de zi cu zi Consiergo. Fondurile investite sunt proprii”, subliniaza Voicu, care a fost brand manager la Ursus, fiind si actionar majoritar in firma Q Marketing Consulting. O colega de-ale ei detine agentia de turism Hera Tour.

La inceput de drum, co-fondatoarea firmei spune ca este mai usor sa atraga persoane fizice, acestea luand decizia mult mai repede. “Avem insa si primele companii care ne-au adus un numar semnificativ de clienti”, spune ea, fara sa ofere informatii exacte despre numarul de clienti in primele luni.

In primul an de activitate, actionarele vor incerca sa atraga clienti in special prin contacte directe, recomandari si PR. “Un astfel de serviciu implica confidentialitate si incredere, de aceea recomandarile conteaza foarte mult. Nu intentionam sa avem o campanie agresiva”, spune Voicu.

Pentru clientii individuali si familii firma are 2 abonamente – premium, de 500 euro, si exclusiv, de 1.000 euro. “Indiferent de tipul de abonament, timp de 1 an, clientii au acces nelimitat la consultanta in peste 50 de servicii, de la servicii exclusiviste ( yacht, avion privat) la specialisti (medici, avocati, stilisti, hobby-uri si dezvoltare personala) si pana la servicii uzuale (sofer, bucatar, instalator). Deci ne suna de cate ori au nevoie de ajutor, 24 de ore din 24. Lista de servicii nu reprezinta o limitare, practic ne luam angajamentul ca incercam sa le rezolvam si solicitari care nu sunt incluse in lista”, subliniaza Voicu.

Citeste si:

Diferenta intre cele 2 abonamente este data de accesul clientilor la spatiul din Palatul Cesianu Racovita, peste 300 mp, pus la dispozitia clientilor numai in cadrul abonamentului de 1000 euro. In cadrul acestui abonament clientii pot folosi gratuit aceasta locatie istorica pentru evenimente private (cocktailuri, lansari) pot avea intalniri discrete intr-un birou dotat cu ce este necesar sau pot folosi sala de training. Tot la acest abonament firma include si consultanta in servicii medicale externe.

“Pentru companii, abonamentele pornesc de la 3.000 euro minim si fiecare activitate de concierge are atasat un numar de puncte. Practic companiile cumpara un numar de puncte de concierge si le ofera fie angajatilor fie clientilor. Abonamentul este foarte flexibil, fiecare companie cumpara cate puncte considera necesare. Fiecare client are acces la toate serviciile noastre, de fapt aceasta este noutatea, nu am restrans accesul la anumite servicii, doar folosirea spatiului din Palatul Cesianu Racovita face diferenta intre abonamente”, mai spune Voicu.

Compania si-a propus sa ajunga pe break-even intr-un an, in conditiile in care in prezent are peste 20 de clienti atrasi in mod direct si contracte cu 2 companii.

Firma a avut solicitari pentru bilete la evenimente sportive si concerte, “solicitate in ultimul moment”, cerinte de avion privat, transport marin intre Roma si Sardinia in vreme ce clientul era deja in Roma, monitorizari de presa si evenimente pe un anumit subiect, abonamente de sanatate sau un caz mai grav de sanatate ce a fost directionat catre o clinica din Turcia.

Consiergo lucreaza cu peste 150 de parteneri si furnizori si doua companii de concierge din lume. “Noi asiguram furnizorilor si partenerilor nostri clienti, iar ei furnizeaza servicii ce raspund celor mai mari exigente. In plus am stabilit discounturi acolo unde este posibil, pe care le transferam direct clientilor nostri”, explica procesul win-win Voicu.

Minusurile unui astfel de business?

“Este nevoie de educatie, deoarece acest termen de ‘«concierge» nu este inteles pe deplin. De aceea ne dorim cat mai multi competitori, caci impreuna vom forma piata iar clientii vor face diferenta. In plus, serviciul este perceput ca fiind unul foarte scump disponibil milionarilor, cand in realitate el este accesibil, noi facem concierge pentru oamenii activi ca noi, care pretuiesc timpul deoarece nu prea il au la dispozitie fiind plecati toata ziua la birou si sunt dispusi sa platesca 500 euro pe an pentru a le prelua multe din activitatile ce le incarca agenda”, spune co-fondatoarea firmei, care adauga ca in Romania mai sunt firme care ofera concierge, dar numai in domeniul turismului.

Consideri ca ar putea avea succes un astfel de business? Care crezi ca sunt conditiile reusitei? Comenteaza mai jos.