Aplicatia are si o componenta puternic sociala, fiind integrata cu principalele platforme de social media ceea ce permite utilizatorilor sa descopere noi melodii prin intermediul prietenilor. De asemenea, in baza unui istoric, Jukebox deprinde gusturile muzicale ale utilizatorilor venind cu sugestii in acest sens.

“In procesul de dezvoltare, una din prioritatile noastre a fost usurinta utilizarii, astfel incat tot ce trebuie sa faca un user pentru a asculta melodia preferata este sa instaleze Jukebox pe computerul/telefonul sau si sa-si creeze un cont gratuit de Cloud. Toate melodiile si setarile vor fi automat sincronizate intre dispozitivele sale si are astfel, practic, acces instant la playlisturile si muzica sa”, spune Ionut Antiu (foto), unul dintre actionari.

La 21 de ani este premiant la concursurile nationale de informatica, precum Concursul National de Informatica Aplicata si IT Fest. A urmat cursurile Politehnicii INSA de Lyon.

Al doilea actionar, de aceeasi varsta, este Radu Prescura, de asemenea premiant la concursuri nationale de informatica. El este student al Facultatii de Matematica-Informatica din cadrul Universitatii Bucuresti.

“Jukebox nu are concurenta locala, ci mai degraba una internationala, dintre care cele mai celebre servicii sunt iTunes sau Google Music. In timp ce iTunes suporta doar melodiile achizitionate din iTunes Store, Jukebox ofera un spatiu personal de muzica in cloud in care se vor incarca automat toate melodiile unui utilizator, fara sa compromita formatul sau calitatea melodiei. In plus, Jukebox este disponibil nativ atat pe iPhone cat si pe Android si Windows Phone”, explica Ionut Antiu.

Spre deosebire de iTunes sau Google Music, Jukebox se integreaza cu platforme sociale existente, ca Last.FM sau Facebook pentru a oferi utilizatorilor o metoda simpla de a se conecta si de a recomanda si descoperi muzica noua prin intermediul prietenilor, direct din interfața Jukeboxului, continua el.

Citeste si:

In prezent, Jukebox este in curs de dezvoltare. Pe data de 5 septembrie 2012 tinerii au lansat prima versiune publica - Jukebox Preview, pentru Windows, Android si HTML5.

Versiunea pentru Windows Phone va fi publicata in urmatoarele 2-3 saptamani, iar versiunile pentru iPhone si Mac sunt in curs de dezvoltare si vor fi lansata in aceasta toamna. “Componenta de social si music discovery este in dezvoltare si planificam sa o lansam in Jukebox Preview 2, tot in aceasta toamna, in perioada in care vom lansa si versiunea de iPhone”.

“In primele zile de de la lansare, am inregistrat cateva mii de utilizatori, iar numarul de noi instalari este in crestere, in contextul in care inca nu am lansat o campanie de marketing pentru Jukebox. Principalul nostru obiectiv pentru urmatoarele 6 luni este sa depasim pragul de 100.000 de utilizatori”, estimeaza antreprenorul.

Aplicatia va genera venituri printr-un model freemium. Vor exista conturi gratuite (in acest moment pot fi stocate pana la 1.000 de melodii in cloud), care insa vor avea acces la un set limitat de functiuni si vor contine o parte de reclame. Vor exista si conturi platite, cu o capacitate mai mare de stocare in cloud, in cazul acestor conturi fiind eliminate si reclamele. “De asemenea, pentru utilizatori, planuim sa gasim o modalitate de achizitionare a melodiilor de pe diverse magazine online (Amazon, 7Digital, etc.) ceea ce ar genera venituri suplimentare sub forma de comisioane”, explica modelul de business tanarul.

In modul gratuit, utilizatorii vor putea stoca 1.000 de melodii in Cloud. Cei care vor dori o capacitate de stocare mai mare vor putea alege un plam Premium.

“Provocarile principale sunt legate de a reusi atragerea unui numar suficient de mare de utilizatori initiali astfel incat sa putem folosi feedbackul lor in completarea si imbunatatirea aplicatiei noastre. Pe termen mediu provocarea majora va fi validarea posibilitatii de monetizare a aplicatiei asa incat aceasta idee tehnica sa poata fi transformata intr-un business viabil”, incheie Ionut Antiu.

Acest material face parte din seria "Diferentiaza-te si inoveaza" despre inovatia in tehnologie si este creat impreuna cu How to Web, cel mai important eveniment dedicat tehnologiei si web-ului din Sud-Estul Europei. How to Web 2012 se desfasoara pe 7-8 octombrie in Bucuresti si va aduce impreuna peste 800 de participanti si 30 de vorbitori internationali. Mai multe detalii sunt disponibile
pe site-ul conferintei.

Cum ti se pare proiectul celor doi? Consideri ca vor avea succes? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.