Una este artist plastic, iar cealalta economist. Si, de cand erau copii, surorile Ana si Irina Wagner visau sa aiba propria afacere. Asa ca, in 2006 si-au pus planul in aplicare si au lansat Wagner Arte Frumoase si Povesti, un business de obiecte de lux care cuprinde portelanuri pictate manual, bijuterii si corpuri de iluminat.

Wagner Arte Frumoase si Povesti…o companie care cumva isi spune povestea din nume. Fondatoarele se numesc Wagner, businessul este unul de arta, iar arta... una care iti prezinta o poveste.

Pentru ca afacerea celor doua surori, artistul plastic Ana Wagner (foto stanga) si sora ei Irina Wagner, specializata in economie, a inceput dupa ce Ana Wagner a descoperit ca povestile pot fi spuse si pe portelan. Iar dupa ce Ana a colaborat cu diverse magazine de design si a participat la mai multe festivaluri, la inceputul lui 2006, cele au investit 10.000 de euro pentru a deschide un magazin pe bulevardul Carol. Investitia a fost facuta in amenajarea spatiului, chirie, stocul de marfa, dar si pentru promovare.

Pentru ca Irina Wagner lucrase anterior in domeniul finantelor, la Banca Nationala a Romaniei ori la programul de voluntariat Peace Corps dezvoltat de SUA, printre primii clienti ai Wagner Arte Frumoase si Povesti s-au numarat bancile si companiile multinationale.

2013 a fost cel mai bun an. Oamenii cu bani nu mai vor produse de masa

Daca in primii ani vanzarile catre companii insemnau 60-70%, acum cadourile corporate inseamna in jur de 20-30% din vanzari.
Pentru acest an, Irina Wagner estimeaza o cifra de afaceri in jurul a 100.000 de euro si un profit mic, dar pentru care nu face prognoze. De asemenea, pentru aceasta afacere lucreaza 12 angajati, dintre care 3-5 sunt colaboratori.

„Anul acesta a fost de departe cel mai bun. Oamenii care inca mai au bani vor sa se desparta de produsele de masa, industrializate si isi doresc produse scumpe”, a explicat Irina Wagner, managing partner al Wagner Arte Frumoase si Povesti.

Si, daca in primii doi ani businessul s-a axat pe vanzarea de portelanuri pictate, din 2008 cele doua surori au introdus si colectii de bijuterii de lux, iar din 2011 obiecte de iluminat. Totodata, din 2011 au fost lansate bijuteriile montate in metale pretioase. Practic, prin aceste nise compania s-a extins si mai mult in zona de cadouri de lux ori cadouri de nunta.

„In ultimul an ne-am gandit sa ne extindem pe o noua nisa, dar, pana la urma, ne-am razgandit pentru ca vrem sa ne concentram pe ceea ce avem astazi", afirma Irina Wagner.

Tot pentru a creste, anul acesta cele doua antreprenoare au investit in jur de 50.000 de euro in dezvoltarea businessului, mai exact in crearea de colectii noi, dar mai ales in participarea la targuri internationale astfel incat compania sa se extinda la nivel global. La un astfel de targ, cel mai mic stand costa in jur de 10.000 de euro.

Vor ca in doi ani vanzarile in strainatate sa reprezinte jumatate din business

„Vanzarile in strainatate inseamna in jur de 10-15% din business, iar in doi ani vrem sa fie jumatate. Sper ca anul viitor vor ajunge la in jur de 25% din cifra de afaceri. Noi am mai fost la targuri, insa pasager. Dar de anul acesta a devenit o strategie sa mergem, pentru ca in cazul nostru Romania se reduce la Bucuresti si foarte putin la vanzari in orasele mari din tara. Suntem un business de tip <<nisa nisei>>, iar oamenii sunt limitati financiar. De asemenea, educatia dureaza foarte mult si trebuie sa gasesti clienti noi, iar pe acestia ii gasesti in afara”, adauga Wagner.

In prezent, fondatoarele Wagner Arte Frumoase si Povesti sunt in discutii cu mai multe buticuri, o mare parte dintre ele fiind din Orientul Mijlociu, Rusia si Asia de Est.

„Mergem catre aceste zone pentru ca acolo sunt banii. Iar pentru a ne putea extinde trebuie sa participi constant la cat mai multe targuri, cu o singura participare nu reusesti. Abia dupa ce mergi la doua trei ori, incepi sa primesti comenzi de la diferiti distribuitori”, mai spune Irina Wagner (foto dreapta).

Cel mai recent, surorile Wagner si-au prezentat produsele la inceputul lui septembrie la Maison et Objet din Paris, un targ bianual de decoratiuni si mobilier care este adresat profesonistilor si da tonul in amenajarile interioare. De asemenea, tot anul acesta au mai participat la doua targuri de bijuterii, unul la München si unul la Barcelona.

Si, chiar daca urmatoarea zona de crestere pe lista celor doua antreprenoare este Asia, ele nu exclud Europa ori America.
„Insa nu sunt prea multi buyeri din SUA care sa vina la targurile europene pentru a vedea produsele. In acelasi timp, Europa este in criza, din comportamentul distribuitorilor observi ca oamenii nu au bani. Pe de alta parte, chinezii bogati nu mai vor produse din fabricate in China, ci vor sa fie facute in Europa si chiar in Romania”, afirma Irina Wagner.

Produse de mii de euro

Cel mai probabil prima tara asiatica catre care va livra compania este Coreea de Sud.

In prezent produsele Wagner Arte pot fi cumparate din buticul din cartierul Cotroceni din Bucuresti (Dr. Staicovici 19, in apropiere de statia de metrou Eroilor), de pe site-ul Molecule-F.com si dintr-un magazin din orasul Graz din Austria.

„In general vanzarile cele mai multe sunt cele de piese foarte scumpe, foarte valoroase. In Romania vanzarile sunt predominate de bijuterii, un segment in care preturile sunt intre 100 si cateva mii de euro. Apoi urmeaza portelanurile pictate manual. In strainatate predomina seturile de masa din portelan si produsele pentru iluminat. De asemenea, in tara primim foarte multe cereri de obiecte personalizate. Cred ca la noi vanzarile de bijuterii sunt inca cele mai importante in vanzari pentru ca romanii vor sa arate ceea ce au, este ceva de show-off, in timp ce strainii au ajuns la un nivel in care deja sunt interesati de confort”.

Bijuteriile costa in general intre 100 si cateva mii de euro, obiectele din portelan intre 35 si 200-300 de euro, iar corpurile de iluminat au preturi care incep de la 800 de euro si pot ajunge la 2.000 de euro. Cele mai scumpe pise sunt cele pictate manual.

De asemenea, bijuteriile inseamna in jur de 60% din businessul Wagner Arte Frumoase si Povesti, restul impartindu-se intre portelanuri si corpuri de iluminat.

„Cel mai dificil in toata perioada de criza a fost sa iti dai seama ce produse sa dezvolti astfel incat sa vinzi. Sa scazi pretul si calitatea, sau, dimpotriva, sa le cresti. Noi am ales sa crestem si am investit in imagine, finisaje, in showroom si branding. Iar in ultimii doi ani lucrurile s-au schimbat si vanzarile au crescut”.


Irina Wagner

A absolvit facultatea de Marketing ASE si un MBA la Open University. Isi doreste sa ajunga milionara la batranete. Ea se ocupa de managementul si de PR-ul firmei, de promovarea creatiilor surorii sale.
Ana Wagner
Absolventa a Academiei de Arte Frumoase din Bucuresti, Ana Wagner este unul dintre artistii plastici care au marcat, in ultimii ani, arta portelanulului pictat din Romania. Ana Wagner este fondator si coproprietar, alaturi de sora ei, Irina Wagner, al atelierului si galeriei "Wagner Arte Frumoase si Povesti”.

Fotografiile din acest articol apartin Irinei si Anei Wagner. De asemenea, o parte dintre ele au fost preluate de pe site-ul www.wagnerarte.ro

Sursa foto: http://www.wagnerarte.ro/

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri