In afara oraselor Constanta, Iasi, Brasov, Bacau sau Pitesti, proprietarii cofetariei Armand considera ca Bucurestiul ofera posibilitatea deschiderii a inca cinci noi puncte de vanzare. In prezent, reteaua numara trei cofetarii in Bucuresti si Ilfov.

”Tinand cont de feedback-ul bun primit si de cererea mare din partea clientilor suntem obligati sa extindem reteaua de cofetarii din Bucuresti si sa abordam si cateva orase mari la nivel national. Deja avem clienti din provincie care cunosc produsele si comanda regulat online profitant de transportul frigorific asigurat in toata tara, asa ca este perfect firesc sa ne concentram spre aceste zone”, afirma Andrei Iancu.

Cofetaria Armand

Potrivit acestuia, conceptul de franciza propus de Armand presupune o investitie de circa 18.000 euro pentru un punct de vanzare intr-un centru comercial, suma incluzand costurile francizei, cheltuielile de amenajare si bugetul operational pentru primele 3 luni. Pe de alta parte, pentru o cofetarie stradala bugetul investitional ajunge la aproximativ 35.000 euro, pentru un spatiu de 40-60 mp.

”Practic din momentul in care spatiul este amenajat, noi ne ocupam de intreaga productie, toata logistica pentru transportul de mafra, livrarea ei catre spatiul de vnazare sau direct clienti. Spatiul va fi aprovizionat in fiecare zi cu marfa proaspata si va avea pregatit toate materialele logistice si de promovare pentru preluarea comenzilor si pentru desfasurarea activitatii comerciale astfel incat sa poata functiona inca din prima zi”, explica Andrei Iancu.

Taxa pentru intrarea in lantul cofetariilor Armand este de 2.000 euro si se plateste o singura data, la semnarea contractului de franciza.

Afaceri de peste 1 mil. euro in acest an

Cofetaria Armand a fost lansata in 2010 in urma unei investitii initiale de 250.000 euro, continuand sa investeasca anual in perfectionarea procesului de productie si dezvoltarea brandului. In 2015, afacerile au totalizat 750.000 de euro, pentru acest an directorul de dezvoltare estimand ca vor depasi pragul de un milion de euro.

Daca la inceputul afacerii, echipa era formata din 10 angajati in prezent business-ul este sustinut de 50 de persoane.

Citeste si:

”Numele cofetariei trebuia sa faca trimitere la specificul frantuzesc, pentru o cofetarie este recomandat a fi nume de persoana, creeaza o apropiere fata de clienti. Numele de Armand este inspirat din numele strazii unde avem laboratorul si primul spatiu, Armand Calinescu. Ni s-a parut ca se potriveste si asa a ramas”, povesteste Andrei Iancu.

Cofetaria Armand

Afacerea a intrat pe profit dupa trei ani din cauza costurilor mari cu materia prima si a procesului exigent de selectie a furnizorilor.

”Primele comenzi au venit foarte greu, dat fiind ca am lansat cofetaria in plina perioada de criza in care consumul se reducea dramatic de la luna la luna. La lansare am fortat vanzarile cu promovare intensa si multumita calitatii, am reusit ca pe primii clienti sa ii facem sa se intoarca si sa devina clienti fideli ai cofetariei. Cu siguranta cea mai dificila perioada a fost primul an de la lansare in care a trebuit sa educam clientii si sa ii apropiem de sortimentul nostru de deserturi”, declara directorul de dezvoltare al cofetariilor Armand.

Cele mai aglomerate perioade sunt sarbatorile religioase (Paste, Craciun). Mai mult, vanzarile catre HoReCa au o pondere de 20% din cifra de afaceri.

”Avem o multime de torturi ce pot rivaliza la cel mai mare, mai frumos sau mai extravagant tort de pana acum. Am facut torturi de 80 kg, torturi care reproduceau cladiri extravagante sau chiar persoane in marime naturala, aranjamente si instalatii de tort incredibile ce au la baza trunchi de copac ori lumineaza din interiorul tortului. O valoare de top pentru un tort este pretul de aproximativ 2.000 euro pentru un tort de nunta”, conchide Andrei Iancu.