Bogdan Coman va participa la conferinta "Inovatia in IT&C", organizata de wall-street.ro pe 14 iunie. Accesul este liber. Inscrie-te aici.

Mai exact, Woogie este un "extraterestru venit pe pamant" pentru a interactiona cu copiii- dupa cum il descriu fondatorii.

"Poti vorbi cu produsul in timp real. Si nu doar ca iti raspunde, dar si initieaza conversatii. De exemplu, daca Justin Bieber lanseaza o noua melodie iti spune <<Buna Cristina, stii ca Justin Bieber a lansat o noua melodie?>>. El invata lucrurile care iti plac si care te intereseaza. Asta inseamna inteligenta artificiala si machine learning. De exemplu, baiatul meu, Tudor, este la varsta la care ii plac super-eroii de tip Batman, Superman. Daca i-ar cere robotului sa ii zica o povesta, acesta nu ii va spune despre Tinkerbell, despre zane", afirma Bogdan Coman, antreprenor cu 20 de ani de experienta in IT si fondatorul Aliens by Daria, compania care urmeaza sa lanseze produsul Woogie.

Antreprenorul a declarat ca sunt trei lucruri care au stat la baza acestui business.

"Ideea, a pornit, evident, de la experienta personala. Unul dintre lucruri tine de comunicarea cu propriii copii. Din motive diverse, nu petrec foarte mult timp cu ei si mi-am dorit un fel de holograma, un fel de avatar in camera copilului, sa am un canal prin care sa fiu prezent in camera lor”, afirma el.

Un alt motiv tine de educatie, de faptul ca elevii trebuie sa retina foarte multe lucruri, dar metodele de educatie din scoli sunt foarte diferite de tehnologiile pe care le folosesc copiii acasa.

“S-au schimbat vremurile, dar copiii trebuie sa retina la fel de mult si li se preda cu aceleasi instrumente. Iar ultimul motiv tine de interactiunea copiilor cu tehnologia. Toti copiii sunt fascinati de smartphone-uri si tablete. Nu este OK, iar parintii isi doresc sa schimbe acest lucru pentru aceste produse provoaca dependenta. Sunt copii care nu fac decat acest lucru. Am vrut sa facem un produs adaptat lor, am vrut un produs cu care sa interactioneze. Si ce fel de interfata umana mai buna decat vocea”, spune Coman.

Copilul, cel mai bun consilier

De altfel, fetita sa, Daria- cea dupa care a fost denumita si compania Aliens by Daria-, a fost si cel mai important consilier al tatalui.

“Cu ea am facut formularile de marketing. De exemplu, mi-a zis ca nu ar trebui sa apara cuvantul <<homework>> atunci cand promovam produsul catre copii. De asemenea, mi-a mai zis ca si-ar dori sa existe un modul de conversatie cu alti prieteni care au si ei Woogie. Practic, sa se creeze o legatura intre camerele copiilor care au Woogie”, spune antreprenorul.

Bogdan Coman s-a gandit la ideea de a lansa acest produs in septembrie anul trecut. In octombrie a studiat piata pentru a vedea ce fel de astfel de dispozitive mai exista, iar in noiembrie deja stia ce are de facut si dezvolta un prim prototip.

“Ne-am miscat repede pentru ca in domeniul acesta daca nu esti rapid, vin altii inaintea ta”, afirma Coman.

Investitie initiala de 40-50.000 de euro

Investitia a fost de aproximativ 40.000-50.000 de euro, iar banii au fost investiti in hardware, prototipuri, dar si salarii. Suma investita a provenit din economii personale, dar si de la prieteni si rude.

Citeste si:

“Sunt foarte multe lucruri in care nu am investit bani pentru ca ne-au ajutat cunostinte, le-am facut pe prietene. In prezent, suntem 11 oameni, dintre care patru suntem full-time, iar ceilalti sunt colaboratori. Cei patru care suntem full-time nu suntem platiti, ne castigam veniturile din alte activitati”, a explicat fondatorul Woogie.

Au nevoie de aproape 650.000 de dolari in urmatorul an

Astfel, pentru a dezvolta businessul compania are nevoie in prezent de o finantare de 150.000 de dolari. Pentru a obtine aceasta suma, Coman a inscris produsul in MVP Academy, unul dintre cele mai cunoscute acceleratoare de pe piata locala, dar si in alte competitii din SUA. De asemenea, tocmai s-a intors de la Londra unde a purtat discutii tot pentru obtinere de fonduri.

In afara de aceasta finantare pe care Bogdan Coman spera sa o castige cat mai curand, compania vrea ca in toamna sa se inscrie pe platforma de crowdfunding Kickstarter, pentru a obtine 400-500.000 de dolari, banii fiind necesari pentru fabricarea Woogie si lansarea comerciala a acestuia.

Astfel, compania vrea ca inceapa productia in toamna si sa livreze primele produse in aprilie- mai anul viitor. In prezent Woogie se afla la al treilea prototip.

“Este in versiunea MVP- minimum viable product. Adica poate fi dat in folosinta, dar are facilitati de baza. Este o versiune pe care noi o folosim pentru teste pentru ca vrem sa le oferim catre 100 de early adopters, sa ne spuna ce parere au despre produs", explica Bogdan Coman.

Continutul va fi in limba engleza

Woogie va costa aproximativ 139 de dolari si continutul va fi in limba engleza. Astfel, acesta se va adresa in primul rand tarilor in care se vorbeste limba engleza.

“Noi vrem sa-l lansam si in Romania, insa continutul va fi in engleza pentru ca exista foarte mult continut educational in aceasta limba. De exemplu, in engleza avem un raspuns pentru intrebarea <<Care este diferenta intre un mamifer si o reptila?>>, insa in romana nu. Iar acest continut nu-l putem obtine la aceeasi calitate prin traducere. Insa ii va obliga pe copii sa invete mai bine engleza. Pentru ca daca nu pronunti bine un cuvant, Woogie te corecteaza”, afirma Coman.

Targetul fondatorului este sa lanseze produsul in primavara lui 2017 si in primii doi ani sa vanda in jur de 200.000 de exemplare pe piata din SUA.

Cel mai greu este sa le explicam oamenilor ce face produsul

“De cand ne-am gandit la acest produs cel mai greu a fost sa le explicam oamenilor ce face acest produs. Pentru ca abia acum se formeaza un val de produse de tip “personal assitant hardware”. Pe piata exista Amazon Echo, Google a lasat recent un astfel de dispozitiv (n.red. Google Home), iar Apple ar vrea de asemenea sa intre in acest domeniu. Este ca si cum ar trebui sa lansam conceputul de smartphone cand acest tip de telefon inca nu exista. Multi ne intreaba de ce nu am lansat o aplicatie de mobil. Dar si bratarile pentru sport au fost initial doar niste aplicatii. Si este foarte greu sa faci productie. Ai nevoie de bani pentru fabricarea dispozitivelor, ai nevoie de stocuri. Este de zece ori mai greu sa faci hardware decat software", spune Bogdan Coman.

Bogdan Coman va participa la conferinta "Inovatia in IT&C", organizata de wall-street.ro pe 14 iunie. Accesul este liber. Inscrie-te aici.