Parintele supercarurilor italiene Lamborghini este una din figurile marcante ale automobilismului, ridicand manusa aruncata de celebrul Enzo Ferrari, si fondand o marca ce rivalizeaza de mai bine de patru decenii cu Calutul Cabrat din Maranello.
Ferruccio Lamborghini, fondatorul companiei italiene care ii poarta numele, s-a nascut in 1916 intr-un sat mic din provincia Ferrara, Renazzo. Inca din adolescenta a manifestat un interes deosebit pentru mecanica, exersandu-si abilitatile pe tractorul tatalui sau, un modest fermier italian. Dand curs pasiunii sale a urmat apoi cursurile Scolii Tehnice din Bologna.

In timpul celui de-al doilea Razboi Mondial a fost inrolat in aviatia italiana, lucrand ca mecanic al flotei din Peninsula. In 1944 a fost luat prizonier de catre fortele britanice, dar acestia observand potentialul tanarului au decis sa il incorporeze si sa il foloseasca in departamentul care asigura asistenta vehiculelor militare.

Dupa terminarea razboiului s-a intors in localitatea natala si a pus bazele unui mic atelier de reparatii tractoare pentru fermierii din regiune. Afacerea a inceput modest, intr-un mic garaj, dar foarte rapid s-a extins, atelierul sau ajungand cunoscut in intreaga Italie.

In acest timp s-a ocupat si de prepararea masinilor Fiat, personalizand un Fiat Topolino cu care a participat in 1948 in celebra cursa Mille Miglia. Din pacate modelul a fost distrus intr-un accident, primul bolid de curse produs de Ferruccio Lamborghini neputand fi admirat.

In 1949 afacerea sa a luat amploare, fabrica sa construind tractoare de la zero in fabrica nou fondata Lamborghini Trattrice. Utilajele sale au devenit cele mai cunoscute in Italia, iar Ferruccio a organizat primele expozitii si demonstratii, in care prezenta superioritatea acestora.

In urma succesului din industria agricola, averea sa a crescut spectaculos, Lamborghini devenind unul dintre cei mai bogati oameni din Italia, in acea vreme. In 1959 a fondat o a doua fabrica, avand ca obiect de activitate producerea sistemelor de climatizare si a cuptoarelor. Planurile italianului includeau si construirea unei fabricii de elicoptere, insa Guvernul italian a refuzat sa ii acorde licenta.

Statutul financiar i-a permis sa devina un colectionar de automobile exclusiviste, in garajul sau regasindu-se un Mercedes SL300, mai multe Ferrari-uri si un Jaguar. Observand anumite deficiente la ambreiajul Ferrari-ului sau, s-a adresat lui Enzo Ferrari, insa acesta a refuzat sa il primeasca in audienta. Lamborghini a constatat ca ambreiajul de la sportiva sa italiana este similar cu kitul folosit in constructia tractoarelor sale si astfel folosind propriile piese a remediat problema. Stimulat de afrontul lui Enzo Ferrari a decis sa construiasca modele superioare celor produse de Scuderia si astfel legenda a luat fiinta.

In 1963 Lamborghini a inaugurat fabrica din Sant'Agatta, situata in apropierea cartierului general al rivalilor, si i-a angajat pe Gianpaolo Dallara si Bob Wallace, ingineri aflati in subordinea lui Enzo Ferrari, pentru a ii proiecta primul Gran Turismo. Primul model intrat in productie a fost modelul 350 GT, propulsat de un motor V12 de 3.5 litri si comercializat in 120 de exemplare.

Intre anii 1963 si 1972 compania sa a inregistrat cresteri succesive, trei modele noi fiind lansate de catre producatorul din Sant'Agatta. 400GT, Islero si legendara Miura. In 1972 Lamborghini s-a confruntat cu cea mai acuta criza din istoria de aproape 45 de ani a companiei. Vanzarile puternicelor modele italienesti au scazut drastic, datorita recesiunii mondiale si a crizei petrolului. Ferruccio Lamborghini a fost obligat sa cedeze 51% din drepturile de proprietate unui om de afaceri elvetian,Georges-Henri Rossetti. In 1974 italianul si-a cedat si restul procentelor unui colaborator al actionarului majoritar, Rene Leimer. Noi actionari nu au investit aceeasi pasiune in afacere, ca si fondatorul ei, marca suferind in anii ce au urmat de la preluare. De-a lungul anilor, Lamborghini a avut mai multi proprietari, iar fabrica din Sant'Agatta nu si-a incetat productia.

Ferruccio Lamborghini s-a retras la domeniile sale din Perugia, unde a investit in viticultura. In omagiul modelului cel mai emblematic pentru in perioada in care s-a aflat la conducerea contstructorului, italianul a produs un sortiment de vin denumit, Sangue Di Miura.

Antreprenorul italian a murit in Perugia in anul 1993, la varsta de 76 de ani. Fiul sau Tonino, designer vestimentar, a adus un omagiu tatalui sau, creeand un muzeu care poarta numele Centro Polifuzionale Ferruccio Lamborghini, situat la Dosso di Ferrara. In acest centru expozitional pot fi admirate automobilele detinute de italian, articole din viata lui Ferruccio si legendara Miura, modelul preferat al maestrului.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri