"Am descoperit ca acest segment era foarte slab reprezentat la noi in tara. Nu existau magazine specializate in comertul cu jucarii, nici online, nici fizice. M-am indreptat catre o afacere pe Internet pentru ca ma costa mai putin, pentru ca puteam sa lucrez la nivel national si pentru ca aveam posibilitatea de a oferi o gama mult mai larga de produse", a declarat, pentru Wall-Street, Andrei Dragut, managerul CrazyToys.ro.

Investitia initiala in magazinul virtual de jucarii a fost de aproximativ 37.000 de euro. Jumatate din fonduri au fost canalizate catre campaniile publicitare - pe autobuzele Capitalei, dar si online, pe diferite site-uri.

Infiintata in 2005, afacerea, care numara in prezent 6 angajati, s-a dezvoltat rapid si a inregistrat dupa un an de activitate o cifra de afaceri de 300.000 de euro, cu un profit de 54.000 de euro. In ultimele 4 luni, firma a raportat o medie de 500 de comenzi pe luna, iar in perioadele de varf, cele ale sarbatorilor, numarul acestora creste.

"Cele mai mari volume de vanzari sunt inregistrate in lunile noiembrie-decembrie, cand se apropie sarbatorile de iarna. Din punctul de vedere al tipurilor de jucarii, exista o serie de produse care se vand mai bine vara, precum leaganele si toboganele, dar si altele care se vand iarna sau permanent, ca papusile, masinutele", apreciaza Dragut.

Pana la sfarsitul anului acesta, reprezentantii firmei estimeaza o crestere de 80% a cifrei de afaceri, comparativ 2006, dar si o scadere de aprozimativ 15% a profitului, pe fondul investitiilor realizate.

"Piata jucariilor este intr-o continua crestere in ultimii ani. pe masura ce puterea de cumparare creste, consumatorii incep sa achizitioneze tot mai multe jucarii, mai ales de calitate. Majoritatea acestora provin din import, intrucat producatorii locali sunt putin si fac cu greu fata concurentei straine", crede managerul CrazyToys.ro.

Citeste si:

Privind inapoi, Dragut crede ca cele mai mari obstacole pe care a trebuit sa le depaseasca au fost reticenta consumatorilor si a furnizorilor fata de acest tip de comert, dar si capitalul initial destul de redus cu care a pornit la drum. In timp, lucrurile s-au schimbat, iar romanii au inceput sa foloseasca tot mai mult Internetul pentru a-si face cumparaturile.

Principalii competitori ai CrazyToys sunt alte magazine online aparute din 2006 incoace, dar mai ales retelele de hipermarketuri. "In viitor, ne asteptam la o concurenta puternica din partea magazinelor specializate, dar si din cea a hipermarketurilor, care deocamdata ne fac concurenta doar in timpul sezonului", a adaugat Dragut.

Vanzarile magazinelor romanesti online ar putea creste cu 30% in perioada sarbatorilor de iarna, fata de veniturile medii pe care le inregistreaza intr-o perioada normala de cumparaturi din cursul anului, potrivit estimarilor Gecad ePayment, unul dintre liderii de pe piata comertului electronic din Romania.

Site-ul CrazyToys.ro are, in prezent, aproape 8.000 de vizitatori pe saptamana, iar traficul se intensifica pe masura ce se apropie sarbatorile de iarna, potrivit datelor furnizate de Trafic.ro. In general, cumparatorii fideli ai magazinului virtual de jucarii sunt, in proportie de 85%, femei, cu cel putin un copil, din mediul urban, ale caror venituri sunt peste medie, conform datelor puse la dispozitie de managerul firmei.

Dragut declara ca recentele retrageri repetate ale jucariilor retrase de Mattel, cel mai mare producator de jucarii din lume, nu au afectat prea mult piata romaneasca de profil, in comparatie cu cele occidentale, intrucat nici volumele importurilor nu se ridica la acelasi nivel.

In ultimele patru luni Mattel a fost obligat sa retraga milioane de jucarii produse in China a caror vopsea contine un volum excesiv de plumb. Aceasta actiune a fost desfasurata inclusiv in Romania.