De la pasiune la optimism, de la leadership la ambitie si adaptabilitate, iata cele cinci calitati care inspira un antreprenor in drumul sau spre realizare.

Pasiune. Cel mai ilustrativ exemplu este insusi Richard Branson, fondator al mega-brandului virgin. Pasiunea acestui antreprenor se naste din apetitul pentru risc, pentru un nou start. Fondat in 1970, Virgin Group s-a extins la peste 200 de companii, de la muzica, editura, telefoane mobile si chiar transport aerian. “Business-ul e ca un autobuz, intotdeauna va fi unul care vine in statie”, sustine Branson. Pasiunea pentru business nu ar fi la fel fara pasiunea pentru viata, aventura, caracteristica lui Branson.

Optimism. Puterea gandirii pozitive, ar spune Jeff Bezos, care traieste dupa motto-ul “fiecare provocare este o oportunitate”. Bezos este omul din spatele celei mai mari librarii din lume, pornind de la un start-up online pe care l-a numit Amazon.

Amazon.com a demarat in iulie 1995 si, fara reclame in presa, a reusit vanzari de 20.000 de dolari pe saptamana, timp de doua luni. Desi sfarsitul anilor ’90 prevedea o decadere a afacerilor dot-com, la care se aduga venirea competitorilor Barnes& Nobles, Bezos a mers mai departe cu optimism, demonstrand criticilor sai contrariul. Amazon s-a extins, de la carti la jucarii si electrocasnice. Si, multumita gandirii pozitive a lui Bezos, Amazon.com a ajuns astazi un business de 5,7 miliarde de dolari.

Adaptabilitate. Poate cea mai apreciata calitate a unui antreprenor a sti sa te adaptezi este vital in cresterea unei afaceri. Un business trebuie permanent imbunatatit, rafinat si individualizat pe masura fiecarui client. Fondatorii Google, Sergey Brin si larry Page, au stiut cum sa reactioneze la schoimbare, conducand noul val de internauti prin idei simple, inovative, “catchy”, Google Earth fiind doar un exemplu. Cu un pas inaintea competitorilor, Google stie cum sa exploateze resursele existente, devenind cel mai puternic brand din Internet.

Citeste si:

Leadership. Orice antreprenor are atitudinea unui vizionar, carisma, un sens al moralitatii bine dezvoltat, entuziasm si calitatile unui predicator. Un exemplu este Mary Kay Ash, fondator al Mary Kay Cosmetics, o companie care ajuta peste jumatate de milioane de femei sa-si indeplineasca visul de a detine propriul business.

Dupa 25 de ani in care a detinut o pozitie de director de vanzari in cadrul aceleasi companii, refuzandu-i-se sansa de a promova, Ash a fondat in 1963 propria firma de cosmetice, cu un capital de 5.000 de dolari.

Lider inspirational si motivator, Ash a creat in jurul sau acea atitiudine “You can do it!”, ajungand in topul 25 al celor mai influenti antreprenori din ultimii 35 de ani.

Ambitie. La 20 de ani, Debbi Fields era o tanara casnica, fara experienta in afaceri, insa avea o reteta de prajituri cu ciocolata si un vis de a o impartasi si celorlalti. A deschis magazinul Mrs. Field’s in 1977, in ciuda faptului ca aproape nimeni nu credea in succesul unui business care se baza pe vanzarea de prajituri. Chiar si asa, ambitia lui Fields a transformat micul magazin intr-o companie de 450 de milioane de dolari, cu peste 600 de locatii in SUA si 10 peste ocean.