“Intr-o perioada de criza sunt indicate start-up-uri care rezolva probleme. Fiecare perioada in sine isi are problemele specifice. Daca in aceasta perioada conditiile de creditare sunt mai dificile, un serviciu de car sharing, de exemplu, in care mai multe persoane au posibilitatea de a inchiria o masina, ar putea fi o solutie, asa cum este in Franta”, a declarat, pentru Wall-Street, Tudor Maxim (foto), fondatorul agentiei Elevate, care promoveaza publicitatea indoor in lifturi.

Cele mai recomandate business-uri in aceasta perioada dificila presupun investitii minime, Maxim fiind increzator in dezvoltarea online-ului romanesc, aflat inca la inceput de drum, potrivit declaratiilor acestuia.

Andrej Nabergoj, Noovo.com: Criza, cel mai bun moment pentru lansarea unei afaceri online

“Nu cred ca online-ul va fi afectat de criza, afacerile online sunt inca la un nivel scazut in Romania, exista loc de crestere, se poate porni un business cu o investitie minima de 1.000-2.000 de euro”, a continuat sustinatorul tineriantreprenori.ro, oferind cateva sfaturi in acest sens:

1. Se pot utiliza platforme gratuite pentru minimizarea costurilor (tip blog)

2. Promovarea se poate face mai intai prin solutii comode de tipul link-uri sponsorizate, Google Ads, dar neaparat in functie de target-ul vizat de afacere

Citeste si:

3. Dorinta de trafic si bani nu trebuie sa fie prioritara, ci vizibilitatea si cresterea treptata a business-ului. “Cea mai mare greseala este sa te gandesti din start la trafic si bani”, spune Maxim.

In 2005, Maxim a renuntat la avocatura pentru a se dedica dezvoltarii unei afaceri inedite la acea vreme: publicitatea in lifturi, idee cu potential care rezolva problema plictisului din lift. In plus, targetul era bine pozitionat, vizand locatarii blocurilor , vizitatorii, personalul din cladiri de birouri, hoteluri sau restaurante.

In prezent, Elevate are mai mult de 25 de angajati si o retea de peste 1.500 de lifturi in 11 orase mari din Romania. In ultimii doi ani, cifra de afaceri a trecut pragul de un milion de lei, pentru 2008 estimandu-se o triplare a veniturilor fata de anul trecut.

Tanarul antreprenor, fost membru al organizatiei studentesti internationale European Law Students’ Association, a investit si in turism, una din pasiunile sale, deschizand, la Campulung Moldovenesc, "Dor de Bucovina", un hostel in zona istorica a Bucovinei.

Prin tineriantreprenori.ro, Maxim va fi una din vocile care vor educa viitorii antreprenori. Proiectul presupune un program de mentorat sustinut de antreprenori romani cu start-up-uri de succes, organizat de Junior Chamber International (JCI) Romania. Astfel, fiecare participant va avea ocazia de a petrece doua saptamani alaturi de mentorul sau, in biroul acestuia din urma, timp de doua ore pe zi.

In prima editie a programului vor participa 17 antreprenori , printre care Radu Ionescu, co-fondator Kinecto sau Dorin Boerescu, managing partner HyperActive.