In vreme de criza, firmele trebuie sa adopte strategii concrete pentru ca mesajul lor sa ajunga la segmentul de piata caruia i se adreseaza.

“Uneltele de marketing direct corect folosite pot sustine business-ul unei companii pe timp de criza”, sustine Serban Goran, presedintele Asociatiei Romane de Marketing Direct (ARMAD).

“In contextul economic actual, mai mult ca oricand, o campanie de promovare trebuie sa urmareasca obtinerea unui raspuns direct, o actiune concreta din partea celui care este expus mesajului”, adauga Goran.

Instrumentele de marketing direct vin in intampinarea nevoii de rezultate palpabile, masurabile. Marketingul direct este, prin definitie, un mecanism de promovare care-ti permite sa transmiti mesaje clar focalizate unui public identificat.

“In ultimii 3-4 ani a crescut atat numarul companiilor mici si mijlocii care aleg ca metoda de promovare marketingul direct, cat si interesul marketerilor pentru comunicarea directa cu clientii. In perioada urmatoare estimam ca valoarea investitiilor in comunicarea directa se va afla pe un trend ascendent”, este de parere Serban Goran.

Obiectivul final al oricarei actiuni de promovare fiind vanzarea produsului sau a serviciului, orice marketer trebuie sa aiba in vedere controlul asupra comunicarii in fiecare etapa, pana la etapa finala a vanzarii, astfel incat sa poata masura reactia consumatorului la mesajul promotional.

In contextul actual, in care advertisingul traditional se transforma, avantajele marketingului direct devin tot mai evidente: masurabilitate, eficienta costurilor, rezultate imediate, personalizarea mesajului, targetarea precisa.