Una dintre primele masuri adoptate de catre managementul companiilor anul acesta a fost reducerea, uneori substantiala, a bugetelor de marketing. Dar oare valoarea investitiei ar trebui schimbata sau, dimpotriva, strategiile si mesajele in comunicare? Specialistii considera ca, mai ales in aceasta perioada, promovarea afacerii este esentiala pentru orice antreprenor, iar neglijarea actiunilor de comunicare poate conduce la pierderi semnificative pe termen lung.
In vreme de criza, firmele trebuie sa adopte strategii concrete pentru ca mesajul lor sa ajunga la segmentul de piata caruia i se adreseaza.

“Uneltele de marketing direct corect folosite pot sustine business-ul unei companii pe timp de criza”, sustine Serban Goran, presedintele Asociatiei Romane de Marketing Direct (ARMAD).

“In contextul economic actual, mai mult ca oricand, o campanie de promovare trebuie sa urmareasca obtinerea unui raspuns direct, o actiune concreta din partea celui care este expus mesajului”, adauga Goran.

Instrumentele de marketing direct vin in intampinarea nevoii de rezultate palpabile, masurabile. Marketingul direct este, prin definitie, un mecanism de promovare care-ti permite sa transmiti mesaje clar focalizate unui public identificat.

“In ultimii 3-4 ani a crescut atat numarul companiilor mici si mijlocii care aleg ca metoda de promovare marketingul direct, cat si interesul marketerilor pentru comunicarea directa cu clientii. In perioada urmatoare estimam ca valoarea investitiilor in comunicarea directa se va afla pe un trend ascendent”, este de parere Serban Goran.

Obiectivul final al oricarei actiuni de promovare fiind vanzarea produsului sau a serviciului, orice marketer trebuie sa aiba in vedere controlul asupra comunicarii in fiecare etapa, pana la etapa finala a vanzarii, astfel incat sa poata masura reactia consumatorului la mesajul promotional.

In contextul actual, in care advertisingul traditional se transforma, avantajele marketingului direct devin tot mai evidente: masurabilitate, eficienta costurilor, rezultate imediate, personalizarea mesajului, targetarea precisa.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri