Multi antreprenori, cand se vad in fata unei astfel de situatii, renunta sa participe la recesiune din cauza provocarilor cu care se vor confrunta. Totodata, de-a lungul timpului, s-a demonstrat ca recesiunea poate insemna si noi oportunitati, de aceea revista Entrepreneur ofera cateva sfaturi pentru antreprenorii care vor sa depaseasca recesiunea:

Creati un business indispensabil consumatorilor. Intr-o economie instabila, este normal ca oamenii sa devina mai precauti cand vine vorba de cheltuieli. O modalitate prin care sa dovediti ca produsul sau serviciul dumneavoastra este cea mai buna solutie este sa demonstrati cu orice ocazie consecintele in cazul in care serviciul pe care il oferiti nu ar fi existat.

Investiti pentru viitor. Cele mai multe recesiuni dureaza un an sau doi. Companiile care nu continua sa investeasca in imbunatatirea afacerii, in instruirea angajatiilor si in marketing vor ramane in urma cand economia isi revine si vor avea mai multi pasi de recuperat.

Creati referinte. In timpul crizei economice multe companii sustin ca nu sunt vanzari si prefera sa stea deoparte. In timp ce tintele de vanzari sunt greu de atins, creati legaturi care ulterior vor fi benefice. De asemenea, daca renuntati la publicitate, referintele actualilor clienti sunt cea mai buna modalitate de a atrage noi consumatori.

Cumparati companii afectate de criza. Daca puteti gestiona un proces de integrare, iar bugetul va permite preluari, o economie in declin poate fi un moment propice pentru a cumpara o companie.

Consolidati oferta de preturi.
Intr-o economie instabila, “controlul preturilor” devine mai frecvent, iar clientii intreaba adesea costul unui produs sau unui serviciu. Este recomandat sa puteti face mici reduceri care sa pastreze atentia clientilor.

Fiti loial cu angajatii. Cand recesiunea se va incheia, angajatii vor fi mult mai apropiati de dumneavoastra. Chiar daca ar putea insemna eliminarea cafelei gratuite, este bine sa pastrati o legatura apropiata cu acestia, pentru ca ulterior va fi mai usor sa reduceti costurile.

Mentineti un mediu placut in companie. Cand companiile isi reduc activitatile distractive, aceastea afecteaza performanta de la locul de munca al angajatului. Daca ati sustinut petreceri la serviciu continuati sa faceti aceasta. O cultura consistenta va incuraja personalul sa ofere servicii de calitate catre clienti.

Profitati de faptul ca sunteti o companie mica
. Este cunoscut faptul ca multe companii mici sunt mult mai agile decat companiile mari deoarece nu dispun de mai multe straturi de management, ceea ce permite luarea de decizii mai rapide, si astfel se pot axa pe avantajele noilor oportunitati.

Nu lasati loc de indoiala. Competitorii vor profita de “avantajele” fiecarui pas gresit pe care il veti face si vor fi mult mai agresivi in a face promisiuni in timpul recesiunii. Este recomansat sa nu lasati loc de comunicare cu clientii dumneavoastra, ci dimpotriva, sa sporiti comunicarea cu acestia.

Evitati abandonarea de produse. Daca renuntati la produse sau servicii va fi mai dificil sa le reintroduceti cand recesiunea se va incheia. Daca serviciul sau produsul dumneavoastra are un avantaj este important sa profitati de el chiar si in timpul recesiunii.

Renuntati la clientii neprofitabili. Un instinct natural in afaceri este pastrarea fiecarui consummator, insa recesiunea ofera ocazia sa analizati baza de clienti si sa va dati seama care este cel mai profitabil si care este mai putin profitabil.