Ideea a aparut dupa ce au citit pe un site strain care sunt cele mai bine vandute produse pe internet si cum segmentul de carti noi vandute pe internet era deja unul aglomerat, cei doi tineri au deschis un anticariat, pe aceasta nisa existand in jur de 3-4 concurenti mari similare, restul site-urilor fiind mai mult de prezentare a unor anticariate clasice.

Cei doi prieteni care au lansat ColtulColectionarului.ro, au fost colegi inca de la liceu, iar in 2007 erau studenti in anul al doilea la Facultatea de Automatica si Calculatoare din cadrul Universitatii Politehnica, in prezent fiind masteranzi la Management, la ASE.

Pana cand au lansat site-ul in aprilie 2007 a durat aproximativ jumatate de an, aceasta perioada fiind necesara pentru construirea unei platforme de magazin online si pentru indexarea a peste 2500 de carti.

Pe langa ColtulColectionarului.ro, Sebastian Enache (foto dreapta) si Andrei Dumitru (foto stanga) au lansat inca doua alte branduri anticariat-online.com, care este un site cu un design mai complex fata de primul site care este foarte simplu si de asemenea alegecartea.net, un site pe care cei doi antreprenori il folosesc in special pentru a testa diferite facilitati si mai putin pentru vanzari.

Investitia initiala a fost de aproximativ 1.000 de euro, banii provenind din diferite proiecte pe care cei doi antreprenori le realizau ca freelanceri.

Citeste si:

In prezent tinerii se asteapta ca cele trei site-uri sa aiba vanzari de circa 68.000 de euro, mai mult cu 30% fata de anul trecut. In general, Coltul Colectionarului are in jur de 600-700 de comenzi pe luna.

In afara de fondatorii afacerii, in business mai sunt implicati trei angajati si doi colaboratori, acestia ocupandu-se de scrierea de texte de prezentare a cartilor sau de articole pentru blogul disponibil pe Coltul Colectionarului ori de realizarea de fotografii.

Anul trecut, Anticariat Online, compania care sustine cele trei site-uri avea pierderi de circa 1.200 de euro ca urmare a investitiilor facute, cele mai mari cheltuieli fiind pentru achizitionarea de carti.

Pentru a ajunge la cele 35.000 de carti , fondatorii afacerii dau periodic anunturi in ziare, la radio si pe internet sau impart flyre pentru a face cunoscut faptul ca isi doresc sa cumpere carti, acestea provenind de cele mai mult ori de la biblioteci ori de la persoane fizice.

Cele mai bine vandute carti sunt cele din “Colectie”, o categorie in care cartile sunt aranjate in functie de colectia pentru care au fost realizate, in unele cazuri existand si persoane care ajung sa cumpere cateva zeci de astfel de carti.