Luminita Miron (foto), unic actionar al Aydo, a demarat o astfel de afacere in anul 2008. “Ideea a venit mai mult in gluma, la o cafea, cu cativa prieteni. Ne-am gandit ca merita incercat si am inceput sa studiem piata, care e competitia, targetul si asa mai departe”, spune ea.

Anul trecut, firma a generat afaceri de cateva zeci de mii de euro si are marja de profitabilitate de 10-12%.

In prima faza, Luminita Miron a angajat cativa colaboratori si a incheiat un contract cu aeroportul Otopeni, unde a executat cateva sute de masaje. Aici, spune ea, firma si-a desavarsit un stil propriu de masaj, un lucru important si, adauga Miron, diferentiator fata de ceea ce face concurenta.

Oficialii Aydo estimeaza ca pe piata sunt patru jucatori importanti, iar printre concurentii Aydo de pe piata locala se numara Max-Relax sau Denis Style. “Este inca mult loc pe acest segment. La inceput insa ne-a fost greu, mai ales ca nici unul dintre noi nu avea experienta in a conduce o afacere, a crea un brand si a discuta cu potentialii clienti”, explica Miron.

Investitia initiala in demararea businessului a fost minima – circa 2.000 de euro – crearea site-ului, un maseur angajat, un scaun special de masaj. “Primii clienti i-am gasit printre recomandari si firmele unde lucrau prietenii nostri. Targetul firmei sunt corporatiile medii si mari, cu mai mult de 15-20 angajati, care doresc sa ofere un alt avantaj, o forma de relaxare la birou care ar duce la cresterea productivitatii”.

Odata cu venirea crizei, lucrurile au inceput sa mearga mai greu. Firma a inceput sa ofere mai multe “demo-uri” gratute la companii mari. “Intr-o singura saptamana, am mers la Altex, Oracle Romania si la Microsoft Romania. Din pacate, doar una din zece companii accepta, intr-un final, un contract. Deseori ne lovim de atitudinea "bugetul nostru nu ne permite, in prezent, sa contractam astfel de servicii”.

Cu toate acestea, firma spera ca in 2011 afacerile sa creasca cu 10-15%, datorita unor noi contracte majore ce se prefigureaza pe termen scurt.

In prezent, firma ofera servicii de masaj unor companii precum Elevate, Ixia sau Amiq. Aydo are trei maseuri (absolventi de kinoterapie), acestia deplasadu-se, saptamanal, de circa zece ori la diferite firme.

O jumatate de ora de masaj costa circa 50 de lei/client, pretul fiind insa negociabil in functie de numarul de clienti ce doresc aceste servicii, din cadrul unei companii.

Pentru a gasi clienti, Aydo contacteaza in mod direct companii si le ofera informatii despre serviciile prestate, in unele cazuri oferindu-le si demonstratii gratuite.

Citeste si:

Luminita Miron mai detine o afacere de design cu cristale Swarovski.

Care ar fi plusurile unui astfel de business? Produsul este foarte nisat, concurenta este inca foarte slaba, investitia initiala este minima si partenerii/clientii sunt foarte diversi – practic orice companie medie sau mare de pe piata locala.

Minusurile tin, in general, de bugetele restranse ale companiilor dar si de dificultatea de a te face cunoscut pe piata si a-ti mentine clientii fideli.

“Algoritmul meu este simplu - plec mereu de la ce imi place, apoi caut sa aflu cum pot sa fac acel lucru si in final lucrez sa il duc la capat”, incheie Luminita Miron.

Model de business - Cifre cheie:

Investitia initiala: 2.000 de euro;

• Cifra de afaceri: cateva zeci de mii de euro;

• Marja de profitabilitate: 10-12%;

• legea numerelor mari: doar una din zece companii abordate accepta serviciile de masaj;

Citeste aici un articol despre metodele de relaxare la birou, o practica consacrata in strainatate si extrem de noua in Romania.

Relaxarea la birou: O investitie prea mare pentru managerii din Romania?

Relaxarea la birou: O investitie prea mare pentru managerii din...