Initial aparuta sub denumirea Starbucks Coffee, Tea and Spice, compania a preparat pentru prima oara cafea in 1971. Micile magazine pentru cafea din Seattle au aparut datorita pasiunii comune pentru cafea si ceai a trei barbati - Jerry Baldwin, Zev Siegel si Gordon Bowker. Ambitia lor de a oferi consumatorilor cafea de cea mai buna calitate le-a condus afacerea catre succes. Un deceniu mai tarziu, Starbucks si-a deschis cel de-al patrulea magazin in Seattle.
In 1981, Howard Schultz era vice-presedintele companiei Hammarplast din Suedia producatoare de echipamente electronice si electrotehnice. Schultz a observat ca o mica firma din statul Washington comanda in numar mare un anumit model de rasnite de cafea. Din curiozitate, Schultz s-a aventurat pana in nord-vestul New York-ului, pentru a afla mai multe despre Starbucks.

In momentul in care a vazut magazinul, si-a constientizat atractia catre cultura cafelei boabe si a dorit imediat sa faca parte din acea afacere. Schultz s-a intalnit cu Baldwin, Siegel si Bowker si a incercat sa intre in familia Starbucks, prezentandu-le oportunitatile de extindere in intreaga tara. Fondatorii companiei nu au impartasit viziunea de ansamblu a lui Schultz, dar insistenta sa i-a convins. In septembrie 1982, Schultz a devenit Managerul departamentului de marketing al Starbucks, supraveghind cele patru magazine din Seattle.

Schultz a parasit mai tarziu Starbucks, pentru a-si deschide un lant de magazine de specialitati de cafea in Seattle, dupa modelul specific italian al espresso-barurilor. Schultz a investit 400.000$ in capitalul firmei, iar pana la sfarsitul anului 1986 detinea actiuni in valoare de 1.25 milioane$ (inclusiv dividendele de la Starbucks). In 1987, la numai un an de la lansarea magazinelor, Schultz a cumparat in franciza, compania Starbucks. Intre anii 1987 si 1992, Starbucks, sub conducerea lui Schultz, a deschis 150 de magazine noi. Din 1990, Starbucks a inceput sa obtina profituri substantiale, iar firma continua si astazi sa isi deschida noi magazine.

Starbucks are aproximativ 10 milioane de clienti saptamanal, ceea ce inseamna ca un consumator mediu de cafea intra intr-unul din magazinele Starbucks de 18 ori pe luna. Rapida extindere a magazinelor Starbucks a marcat istoria acestei companii, dar nu i-a afectat spiritul de individualizare. Fiecare magazin Starbucks are un exterior unic si un decor adaptat personalitatii cartierului sau zonei.

Starbucks a tintit catre zonele din afara Seattle si din afara granitelor Statelor Unite. Magazinele Starbucks pot fi intalnite in peste 12 tari numai in Japonia si Marea Britanie poti intalni peste 100 de magazine Starbucks. Avand deschise peste 3.300 de magazine in intreaga lume, Starbucks detine peste 40.000 de angajati. Politica Starbucks de deschidere a noi restaurante in cadrul cladirilor cu birouri, hotelurilor si centrelor comerciale a atras noi afaceri in zonele apropiate.

Howard Schultz a insistat ca Starbucks sa adopte o politica de protejare a mediului astfel, compania cumpara numai cafea crescuta organic. De asemenea, compania se implica in activitatea comunitatii culegatorilor de cafea boabe. Starbucks a sponsorizat construirea unor scoli si centre medicale si a asigurat facilitati pentru procesarea in siguranta a cafelei. Starbucks a colaborat cu Magic Johnson pentru a aduce magazinele Starbucks in cartierele afro-americanilor din intreaga tara. Fundatia Starbucks sponsorizeaza programe impotriva analfabetismului, programe pentru ajutorarea bolnavilor de SIDA si curatenia realizata de Ziua Terra, in anumite zone.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri