Biocombustibilul a fost obtinut din camelina, o cultura energetica specializata, care nu concureaza in lantul trofic, deoarece creste in rotatie cu culturile de grau, dar poate creste si la marginea terenurilor cultivate. Materia prima pentru acest zbor a fost cultivata si recoltata de Sustainable Oils, un producator de tehnologii pe baza de camelina, cu sediul in SUA.
Cursa a decolat din Morristown, N. J., vineri, la orele 21:00, si a aterizat la Paris dupa aproximativ sapte ore de zbor. Avionul a urmat indeaproape ruta celebrului prim zbor transatlantic al lui Charles Lindbergh.
Din analizele ciclului de viata reiese ca, prin utilizarea Honeywell Green Jet Fuel la aceasta cursa aeriana, emisiile de dioxid de carbon au fost cu aproximativ 5,5 tone metrice mai mici in raport cu acelasi zbor alimentat cu combustibil pe baza de petrol.
„Aceasta prima cursa alimentata cu biocombustibil peste Oceanul Atlantic, alaturi de alte cateva zeci de zboruri-test comerciale si militare efectuate pana in prezent, demonstreaza ca Green Jet Fuel de la Honeywell satisface cu brio standardele exigente ale transportului aerian”, a spus Jim Rekoske, vicepresedinte si director general al departamentului de energie regenerabila si produse chimice al UOP/Honeywell.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: