Cabina avionului este realizata din materiale compozite, are o greutate de peste 500 kg, complet echipata pentru zbor si primeste un echipaj de doua persoane (pilot si navigator) dispusi in tandem.

Pilotul, asezat pe locul din fata cabinei, va dispune de o consola centrala care va cuprinde echipamentele de navigatie analogice si GPS, un ecran panoramic pentru sistemul HDTV pentru asistarea decolarii si aterizarii, iar echipamentul de radiocomunicatii va fi dispus pe partile laterale. Postul de pilotaj va fi echipat cu comenzi necesare pilotarii aeronavei.

Navigatorul, asezat in spatele pilotului, va dispune pe consola centrala de un sistem integrat de monitorizare a parametrilor de functionare a avionului, sistem de comunicatii radio, sistem de navigatie GPS, un sistem SDTV de monitorizare a aeronavei si un ecran pentru radar pasiv.

Cabina este ejectabila in caz de necesitate si este dotata cu doua parasute actionate cu motor racheta. ARCA va efectua in curand Misiunea 6, de testare la zbor a cabinei avionului IAR-111.

Citeste si:

"Realizarea structurii cabinei avionului I.A.R.-111 Excelsior este un moment important pentru echipa si partenerii sai, fiind unul dintre elementele cele mai dificile de realizat din toata aeronava. In perioada urmatoare cabina va fi supusa unui program intensiv de testare la sol si la zbor, efectuandu-se teste de presiune si solicitari mecanice la suprasarcini si vibratii. Dupa parcurgerea acestor teste cabina va fi echipata cu sistemele de avionica si va fi integrata in structura aeronavei." - Dumitru Popescu, presedinte ARCA

Avionul supersonic IAR-111 Excelsior este realizat cu surse exclusiv private, cu sprijinul partenerilor: BRD-Groupe Société Générale, Calor, AGI, Grapefruit, Lexgrup.

Primul zbor al avionului supersonic este programat pentru toamna anului 2012.