Dupa ce editia de toamna a Tirgului de Turism a suferit de pe urma divergentelor dintre Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism si organizatori, ceea ce a dus la o scadere drastica a numarului expozantilor si, evident, la o oferta mai slaba, touroperatorii vor sa-si ia revansa in perioada 6-9 aprilie. Numarul agentiilor care vor participa la editia din acest an va fi mult mai mare decit anul trecut, iar oferta mult mai bogata. Pentru a atrage clientii se va apela inclusiv la tombole. Introducerea unor noi destinatii va aduce incasari mai mari.

Reduceri substantiale

Si in acest an agentiile vor apela la acordarea de reduceri pentru a-i convinge pe oameni sa-si cumpere din timp vacantele. „Din cite stiu din informatiile pe care le detin in prezent, reducerile vor ajunge la 20-25% din pretul pachetului“, spune Mircea Draghici, secretarul general al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Si anul trecut s-au acordat reduceri de pina la 20%, iar rezultatul a fost spectaculos. „Au fost agentii de turism mici care au vindut pachete pentru litoralul romanesc in valoare de 100 de milioane de lei, dar si agentii mai mari care au vindut pachete externe de 20.000 de euro numai intr-o singura zi“, spune Traian Badulescu, ofiterul de presa al ANAT.

Preturi mai mici

Concurenta si cresterea cererii au determinat chiar o ieftinire a vacantelor in strainatate. „Apreciez ca, de exemplu, pentru Grecia sau Spania preturile au scazut usor, cam cu 5%, tocmai datorita numarului mare de solicitari care ar trebui sa atraga dupa sine si o negociere mai buna din partea touroperatorilor pentru cazare si transport“, spune Ciprian Enea, consultant marketing&PR in turism.

Exista destinatii catre care s-a suplimentat numarul curselor charter fata de anul trecut. „Vom avea doua curse saptaminal, una cu plecare din Bucuresti si alta cu plecare, cel mai probabil, din Cluj“, spune Mark Neville Faruggia, directorul Malta Travel.

Primele preturi

Au aparut deja si primele preturi. Astfel, in Malta, un pachet care include o saptamina de cazare intr-un apartament de doua stele si transport cu avionul costa 188 de euro, in vreme ce pentru un pachet care include sase nopti de cazare la un hotel de trei stele, transport cu avionul si demipensiune porneste de la 338 de euro.

Citeste si:

In Creta, un pachet similar la un hotel de doua stele porneste de la 330 de euro, la trei stele pretul de start mai creste cu 30 de euro, in vreme ce la cinci stele pachetul costa 530 de euro. In Spania, la Palma de Mallorca, un pachet care include sapte nopti de cazare cu demipensiune la trei stele si transport cu avionul costa 390 de euro. Intr-o destinatie noua, precum Cipru, o saptamina de cazare cu demipensiune si transport cu avionul costa 430 de euro.

Strainii prefera si anul acesta castraveciorii bulgaresti

Cel mai mare touroperator din lume, TUI, nu a inclus Romania pe lista de destinatii prioritare. Frustrarea este si mai mare, in conditiile in care Bulgaria se afla in „top ten“.

Optimismul autoritatilor referitoare la cresterea numarului de turisti straini in acest an planeaza sub un mare semn de intrebare, deoarece perceptia strainilor in ceea ce priveste Romania ca destinatie de vara nu este prea magulitoare. Infrastructura precara si numarul redus de hoteluri de pe litoralul romanesc sint principalele motive pentru care operatorii straini din domeniul turismului nu plaseaza Romania pe lista lor de destinatii prioritare, sint de parere reprezentantii touroperatorului german TUI, conform Mediafax. Purtatorul de cuvint al TUI, Stefanie Rother, spune ca printre destinatiile de top ale operatorului german pentru vara anului 2006 se numara Grecia, Egipt, Turcia, Marea Britanie, Germania si Insulele Canare.

Complexul bulgaresc

Bulgaria ocupa pozitia a zecea in clasamentul destinatiilor prioritare pentru sezonul estival, in timp ce Romania nu apare in acest top. „Romania nu este una dintre destinatiile de top pentru TUI. Dintre tarile din Europa de Est, cea mai solicitata tara este Bulgaria, unde s-au construit foarte multe hoteluri si s-a dezvoltat infrastructura in ultimii ani“, a declarat la Berlin, la Tirgul International de Turism, purtatorul de cuvint al TUI, Stefanie Rother, citata de Mediafax. Reprezentantii TUI au apreciat ca principalul motiv pentru care turistii se orienteaza in special spre Bulgaria este dezvoltarea semnificativa a acestei destinatii in ultima perioada. In opinia lor, Romania are prea putine hoteluri si o infrastructura precara comparativ cu tara vecina.

Minusul all-inclusive

In ceea ce priveste ultimele tendinte in materie de petrecere a vacantelor, Rother a apreciat ca se cauta din ce in ce mai mult pachetele de tip „all-inclusive“. „Sint solicitate mai ales statiunile care ofera astfel de pachete, in care sint incluse toate serviciile, in special pentru familii. In acest fel, acestea stiu foarte bine de la inceput cit costa toata vacanta respectiva“, a mentionat Rother. Aici Romania pierde din nou, in conditiile in care vara trecuta pe litoral exista un singur hotel care oferea all-inclusive.