Tirgul National de Hotel si Catering de la Cluj, gazduit de Expo Transilvania, si-a deschis ieri portile pentru aproape 100 de expozanti din domeniul horeca, producatori si importatori. Acestia spun ca, pentru afacerile lor, ultimii doi ani au fost foarte profitabili. Piata cea mai buna este in marile orase si in Transilvania.

Anca Panait, director national de vinzari la Maxigel, furnizor de utilaje alimentare, afirma ca cifra de afaceri a firmei aproape s-a dublat in 2005 fata de 2004. „Am crescut cu peste 80%. Piata merge foarte bine, deoarece industria hoteliera este obligata sa se alinieze standardelor internationale. Hotelurile de 4 si 5 stele sint nevoite sa creasca numarul de locuri, restaurantele, pensiunile trebuie sa se alinieze regimului sanitar european, asa ca au inceput sa investeasca in aparatura noua, pe care noi o aducem din Italia, Germania sau Spania“, explica reprezentantul Maxigel.

Servicii de fidelizare

Citeste si:

Anca Panait adauga ca au invatat sa ofere un pachet mult mai larg de servicii decit simpla vinzare (garantie, postgarantie, intretinere, service, consultanta), pentru a-si fideliza clientii si a stabili o relatie de lunga durata.

Gheorghe Mircescu, director de marketing la Apulum Alba-Iulia, cea mai mare fabrica de portelan din Romania, spune ca piata romaneasca se dezvolta dupa modelul european: „Noi facem export foarte mult, cam 80% din ce producem. Avem o cifra de export de 800 - 900.000 de euro pe luna, in special pe piata europeana, iar pe piata interna am scos modele cerute in afara, dupa ultimele tendinte. Am intrat si pe segmentul rural, de pensiuni, unde, in ultimii doi ani, a crescut foarte mult cererea de produse de calitate la nivel european“.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5113&art=12283&cHash=a75c09047c