Intre 6 si 10 martie 2013, Berlinul se transforma in capitala mondiala a turismului, asa ca nu puteam rata acest eveniment, mai ales dupa experienta pe care am avut-o anul trecut cu al doilea cel mai mare targ de turism din lume, World Travel Market de la Londra. Cele mai mari companii din domeniu, agentii de turism, tour-operatori, companii aeriene, lanturi hoteliere, precum si oficiile de turism ale diverselor tari de pe mapamond, se reunesc la Berlin pentru a da glas ultimelor trenduri in domeniul turistic.

Evenimentul se desfasoara pe parcursul a 5 zile, in cadrul imensului centru de expozitii Berlin Messe Convention Center, timp in care, pe langa standurile companiilor si ale tarilor participante, profesionistii din domeniul turismului participa si la conferinte si seminarii pe teme legate de industria turismului sau a serviciilor conexe.

Intre cei mai titrati speakeri ai evenimentului din 2013 se numara reprezentati ai companiilor aeriene, Dr. Temel Kotil, CEO - Turkish Airlines, Bernhard Saneke, Pilot al companiei aeriene Lufthansa, CEO ai catorva linii de croaziera (Costa Crociere, MSC Cruises, TUI Cruises), dar si profesionisti din colosii internetului Google, TripAdvisor si altii.

Ceremonia de deschidere a fost gazduita de cancelarul Germaniei, Angela Merkel impreuna cu presedintele Indoneziei Dr. Susilo Bambang Yudhoyono, Indonezia fiind partenerul oficial al evenimentului de anul acesta.

Intregul eveniment acopera o zona de 160.000 mp din Messe Berlin, iar cei 10.086 de expozanti, din 188 de tari, sunt impartiti in 26 de hale imense, in functie de zona geografica, dar si de zona de expertiza (destinatii, ospitalitate, wellness, MICE, marketing si distributie, tehnologie si inovatie).

Standul Romaniei, impreuna cu cel al Ungariei, Slovaciei, Serbiei si Macedoniei, se afla in hala 11.1 si acopera peste 400 mp. In acest stand participa 50 de companii din industria turismului din Romania, agentii de turism, tour-operatori, dar si autoritati locale si asociatii de promovare a diverselor destinatii, cum este Sibiul sau Brasovul.

Citeste si:

Expozantii par sa fie mai multumiti decat i-am vazut anul trecut la targul de la Londra. Aseara, doamna ministru Grapini a fost gazda unei petreceri cu muzica, bautura si mancare romaneasca, pentru romani si straini, la standul Romaniei, dupa ora 18.

Intre cele mai impresionante standuri se regaseste bineinteles cel al tarii-gazda, Germania, precum si al partenerului oficial, Indonezia. Foarte interesante sunt si standurile unor destinatii mai exotice din Asia, Africa sau Caraibe.

Pentru a ne introduce in context, organizatorii ITB Berlin impreuna cu IPK International, o companie de cercetari de piata, au lansat un raport cu evolutia industriei turismului in 2012 si trenduri si previziuni pentru 2013.

Studiul reliefeaza o crestere de pana la 4% a turismului international in 2012 si anticipeaza o crestere de 2-3% si pentru anul 2013. Despre profilul si comportamentul consumatorului de calatorii, studiul atrage atentia asupra tendintei de imbatranire a turistilor, 23% dintre acestia avand peste 55 de ani, iar 42% din acestia regasindu-se in intervalul 35-54 de ani. Aceasta tendinta atrage insa dupa sine si o crestere a cheltuielilor aferente fiecarei vacante. Studiul estimeaza ca in 2012 s-au cheltuit aproximativ 875 miliarde de euro pe vacante, ceea ce inseamna o crestere de 3% per fiecare sejur. Principala destinatie a calatorilor, in anul 2012, a fost SUA, urmata de Spania si Germania.

Razvan Pascu, autorul articolului, este consultant in turism, blogger de calatorii pe www.RazvanPascu.ro si Managing Director al agentiei de PR si Marketing in Turism & Hospitality – Travel Communication Romania.