Editorial Alin Burcea: A inceput Targul de Turism de la Berlin. Si ce daca?

Toate agentiile de turism se duc in fiecare an la targul de la Berlin. Si ce daca? Ce facem noi, agentiile, acolo? Marea majoritate mergem sa cautam parteneri in strainatate, sa gasim destinatii cat mai potrivite pentru vacantele romanilor ori servicii cat mai bune. Cei cativa dintre noi cu activitate de incoming, maximum 50 din 2.500 de agentii romanesti licentiate, sunt obligati sa stea in standul Romaniei.

Haideti sa ne uitam la tarile care primesc foarte multi turisti straini, cum ar fi Bulgaria, Grecia, Ungaria, Austria, Spania. Stau agentiile de turism la tejghea? In niciun caz! Standurile acestor tari sunt reprezentate de asociatiile de promovare regionala, de regiuni. In niciun caz de agentii de turism! Ce sa caute un agent de turism la stand, la un targ cu public? Agentiile trebuie sa faca business, sa se intilneasca cu alte agentii, sa le prezinte Romania, sa contracteze.

Am spus de multe ori ca este un model gresit, dar, sincer, cine sa asculte? Toti oamenii acestia pusi politic ministri la Turism, cu putin habar de aceasta meserie?

Sigur, la targul de turism de la Londra, care este exclusiv pentru agentii, acestea stau la vanzare, pentru ca "vand" Romania altor agentii, desi standul a fost si va continua sa fie prost conceput pentru intalniri de afaceri.

De ani de zile Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism solicita aparitia unui Oficiu separat de promovare, un organism stat - privat, a carui activitate sa nu fie perturbata de fiecare schimbare ministeriala, care sa nu trebuiasca sa respecte toate aberatiile legate de aceasta “monstruoasa” lege a achizitiilor!

Citeste si:
Alin Burcea, Paralela 45: Au scăzut vânzările pe vacanțele în Grecia
Alin Burcea, Paralela 45:...
Citeste si:
15 remedii simple pentru durerile de urechi
15 remedii simple pentru...

In anul 2016, inainte de alegeri, presedintele Liviu Dragnea a promis buget anual de promovare de 15 milioane de euro pe an, iar noi, ANAT, ne-am bucurat ca in sfarsit se face promovare pe bani. Fostul ministru al Turismului, Mircea-Titus Dobre a anuntat ca e bun si un buget mai mic, de 5,5 milioane euro, pentru ca institutia sa se afla in reorganizare si, din cauza procedurilor greoaie de achizitii, nu se vor putea cheltui toate cele 15 milioane de euro alocate.

Corect, la prima vedere, dar de neinteles pentru mediul privat. Cum sa nu fie posibil sa cheltuiesti o suma, orice suma, ne-am intrebat noi, antreprenorii din turism? In scurt timp, o alta informatia avea sa ne revolte la fel de mult: nici cei 5,5 milioane de euro nu a putut fi cheltuiti in totalitate.

Cum a fost posibil? La o incasare din turism de 2,5 miliarde de euro, bugetul de promovare al Romaniei, de 5,5 milioane de euro, inseamna 0,2%. Ce afacere se dezvolta cu un buget de promovare de 0,2%? Eu, sincer, nu cred ca exista. Si, cu toate acestea, nu sintem in stare sa ii cheltuim nici pe acestia. Chiar nu vi se pare ca suntem de ras?

Haideti sa infiintam Oficiul independent de promovare a Romaniei, sa ii alocam un buget, sa organizam bine activitatea de promovare. Acesta ar fi un prim pas sa aducem turisti straini in Romania intr-un numar cu care sa ne mandrim, nu de aproximativ trei milioane, anuntat pentru anul trecut. Asta, daca ne intereseaza. Noi, oamenii de afaceri din domeniu vedem zilnic derulandu-se alte interese: DNA, cercetari, arestari, schimbari de ministri...

Citeste si:
O insulă celebră se deschide publicului după 300 de ani
O insulă celebră din...

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri