Pensiunea agroturistica completeaza, prin nisa de turisti carora li se adreseaza, piata hotelurilor. Totodata, pensiunea poate fi construita intr-o zona greu accesibila marilor hoteluri, dar cu un peisaj deosebit. Tendinta in aceasta industrie este ca turistii sa devina din ce in ce mai atenti la calitatea serviciilor pe care le primesc si la modul in care sint tratati de catre personalul de contact.

Locatia si serviciile, primordiale

Elementele-cheie in aceasta afacere sint locatia (peisaj, accesibilitate, posibilitati de petrecere a timpului), serviciile oferite clientilor, personalul de contact. O astfel de afacere are bariere de intrare destul de ridicate, deoarece este nevoie de o investitie mare pentru un antreprenor aflat la inceputul activitatii. „Cu 200.000 de euro poti face o mica pensiune care va avea 10 camere, 20 de paturi si dotare medie“, spune Samoila Szabo, seful SAPARD, institutie care da credite nerambursabile cu aceasta destinatie. Pentru dotari suplimentare, precum piscina, statie de epurare a apelor, sint necesare resurse suplimentare.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4603&art=99&cHash=b6f9a08965