Christian Tour a vandut pe parcursul anului trecut vacante in valoare de aproximativ 45 milioane de euro, deservind 150.000 de clienti, si a obtinut un profit de trei milioane de lei.

In acest an, Cristian Pandel, presedinte si fondator al companiei, estimeaza ca afacerile companiei vor creste la 60 milioane de euro, iar profitul va inregistra un avans de 30-40%, prin cresterea numarul de clienti la 200.000 de persoane.

"Doar prin agentiile proprii Christian Tour am inregistrat anul trecut 150.000 de clienti si ne propunem ca in acest an sa crestem la 200.000 de clienti deserviti. Mai mult, creste ponderea vacantelor exotice, cu o medie de 700 de euro per persoana, in totalul vanzarilor. De asemenea, cresterea va fi generata de sergmentul de vacante pentru familii, pe care ne concentram anul acesta, precum si pe vacantele pentru tineri", a explicat Cristian Pandel.

Vacante ieftine cu familia

Potrivit acestuia, in 2014 compania se va concentra pe cresterea vanzarilor pe turismul intern, precum si pe vacantele de nisa. Astfel, Christian Tour va lansa anul acesta conceptul Family Moments, prin care va crea vacante personalizate pentru familiile cu copii, care sa includa activitati specifice, precum babysitting, animatie in limba romana, iesiri in aqua parcuri si parcuri tematice din Europa. De asemenea, agentia de turism lanseaza produse adaptate tinerilor, cu bugete mici si dornici de aventura.

Pandel a adaugat ca suma medie cheltuita de romani pentru o vacanta se ridica la 350-400 de euro de persoana, iar pentru vacantele exotice suma urca la 700 de euro de persoana.

In topul destinatiilor preferate ale turistilor care au calatorit cu Christian Tour se numara Grecia (65%), Turcia, Spania si Bulgaria. Agentia a avut anul trecut mai mult de 1.500 de agentii partenere, a promovat peste 2.500 de hoteluri si a operat 35 de zboruri charter saptamanale.

De asemenea, avansul afacerilor va fi incurajat si de lansarea in 2014 a charterelor cu plecare din Bacau si redeschiderea, pe perioada estivala, a charterelor din Iasi, Cluj si Timisoara, catre destinatii precum Insula Creta, Antalya si Zakynthos.

Citeste si:

Reprezentantul Christian Tour a mai spus ca dupa introducerea a doua zboruri charter din Cluj-Napoca si a alte sapte din Timisoara catre Grecia si Turcia, a scazut numarul romanilor din vestul tarii care pleaca in vacante cu zboruri de pe aeroportul din Budapesta.

Piata hoteliera le face cu ochiul

Christian Tour a preluat recent in sistem de leasing pentru 18 ani un hotel cu 116 camere din statiunea Corfu din Grecia si se arata interesata si de piata hoteliera din Romania.

Hotelul din Corfu este functional din anul 2000, iar in aprilie anul acesta va fi redeschis, in urma unor investitii de 500.000 de euro.

"Avem de gand sa intram si pe piata hoteliera din Romania. Nu ne gandim la statiunea Mamaia, ci mai degraba la zonele balneoclimaterice, cu mare potential la noi in tara", a explicat Pandel.

Compania se va concentra anul acesta si pe cresterea numarului de unitati de vanzare, de la 15 in 2013 pana la 40 la finalul acestui an, precum si pe dezvoltarea flotei de autocare.

In 2013, compania a operat 32 de autocare charter saptamanale si 230 circuite cu autocarul.

Romanii prefera in continuare sa mearga in vacante cu masina personala

Masina personala ramane in topul preferintelor de calatorie ale romanilor, urmata de sejururile cu autocarul si abia apoi cele cu avionul.

"Sunt inca multi romani cu teama de zbor, asa ca avionul este abia pe locul al treilea in topul preferintelor. Va creste insa aceasta piata, potentialul fiind ridicat in Romania, in contextul in care suntem pe ultimele locuri in Europa pe zona de vacante cu avionul", a mai spus presedintele Christian Tour.

Cu o istorie de 17 ani in piata de turism autohton, Christian Tour are in prezent 28 de agentii proprii in toata tara si 125 de angajati.