Opunandu-se proiectului de dezvoltare a filialei sale low cost, Transavia, SNPL (majoritar) a facut apel la greva in perioada 15-22 septembrie, Spaf, al doilea sindicat ca marime, si Alter (nereprezentativ) pana pe 18. Aproximativ 20 de persoane asteptau in liniste luni dimineata la un ghiseu al Air France de pe aeroportul din Paris pentru a schimba biletele, scrie Mediafax.

"M-am saturat de nivelul ridicat al grevei in Franta, intotdeauna este o problema cand te intorci in aceasta tara", a declarat un pasager, Jean-Marc Ragot pe aeroportul Roissy, in timp ce zborul sau de legatura catre Lyon (sud-est), unde locuieste, a fost anulat.
Unei alte pasagere, Zoé Decally care pleaca in vacanta la Tirana, i s-a propus deja o solutie. "Mi-au schimbat zborul de legatura, voi ajunge cu doar o ora intarziere. Nu este moarte de om".

Anticipand dificultati importante, intarzieri si perturbari ale traficului, in afara de anulari, compania le-a cerut clientilor sa "isi amane calatoria, sa schimbe biletul fara taxe" sau "sa primeasca banii inapoi" si le-a recomandat celor "al caror zbor va fi anulat sa nu mearga la aeroport". Pentru aceasta prima zi de greva, ea estimeaza ca va putea asigura aproape jumatate din zboruri (48 la suta).
Ultimele negocieri, duminica, inainte de inceperea miscarii sociale, intre SNPL AF Alpa si conducere, nu au permis deblocarea situatiei.

O miscare de o saptamana ar fi cel mai lung conflict de munca al pilotilor Air France (grupul Air France-KLM) din 1998. Conducerea a evaluat la "10 pana la 15 milioane" pierderile zilnice din cauza acestei greve. Pentru clienti, carora le-a trimis 65.000 de mesaje telefonice, compania a evocat posibilitatea unor "despagubiri" si afirma ca "programul de zbor va fi actualizat cu 24 de ore inaintea plecarii".