“Deocamdata este un chestionar standardizat, dar speram sa-l imbunatatim cu ajutorul turistilor si hotelierilor. Pentru o parte dintre cei care conduc hoteluri sau pensiuni, contactul cu clientul se rezuma la intrebari de genul “Pentru cate nopti?” sau “Ce fel de camera doriti?”. Noi vrem sa apropiem clientii”, a declarat Nicoleta Anghel, presedinte al CEDES, citata de NewsIn.

Deocamdata, chestionarul se aplica doar in zona Sighisoara, insa proiectul ar putea fi extins. Forma prefinala a chestionarului poate fi vizualizata pe www.cedes.ro, iar turistii si hotelierii din intreaga tara ar putea aduce imbunatatiri. Chestionarul este in limbile romana, engleza, germana, si franceza. Nicoleta Anghel a mai aratat ca nu doar operatorii din turism sa devina receptivi la chestionarul elaborat ci toti agentii economici.

Un alt proiect turistic al Sighisoarei este legat de Platoul Breite. Custozii rezervatiei, Fundatia “Mihai Eminescu Trust”, patleiata de Printul Charles si Consiliul Local Sighisoara, elaboreaza o strategie privind aceasta locatie. Chiar daca pe locul respectiv exista elemente de flora si fauna unice “rezervatia nu inseamna garduri”.

Planul de mangement presupune conservarea valorilor care exista, dar si imbunatatirea lor. Specialistii sunt de parere ca, desi Sighisoara are valori unice, turistii nu pot fi convinsi sa ramana mai mult de o noapte in oras. De aceea se intentioneaza dezvoltarea ecoturismului chiar pe Platoul Breite, pentru a putea atrage numerosi turisti din tarile puternic industrializate, care ar prefera sa-si petreaca vacantele intr-o oaza de liniste.

Reprezentantii Fondului Mondial pentru Natura au acceptat ca pe platou, in afara ariei protejate, sa existe locuri de campare pentru turisti. Custozii rezervatiei spera ca proiectele lor de finantare din fonduri europene prin programul “Siturile Natura 2000” sa fie acceptate, pentru a putea transforma Sighisoara in capitala medievala europeana.