Motivele principale pentru calatoriile in Germania sunt: petrecerea sarbatorilor (43%), vizitarea prietenilor si a rudelor (30%) si afacerile (27%). Cei mai multi turisti calatoresc cu masina (67%), avionul (22%) si autocarul (10%).

Germania este o destinatie mai populara in randul tinerilor (cu varste cuprinse intre 15 si 34 de ani), 49% dintre acestia alegand Germania ca destinatie turistica. In schimb, numarul turistilor de peste 55 de ani reprezinta 27% din total celor care viziteaza Germania. Cei mai multi turisti (78%) aleg calatoriile lungi (in jur de 9 zile). In medie, turistii romani care calatoresc in Germania cheltuie 36 euro pe zi, iar 31% dintre acestia isi rezerva toate aspectele legate de vacanta on-line.

Cu 79,7 milioane de innoptari internationale, turismul de incoming in Germania inregistreaza in 2015, pentru a sasea oara consecutiv, cresteri semnificative. Conform datelor Institutului Federal de Statistica, numarul innoptarilor oaspetilor straini in unitatile de cazare cu cel putin zece paturi pentru perioada ianuarie – decembrie 2015, se situeaza cu 4,1 milioane peste valorile anului precedent – o crestere de 5,4 %.

Europa ramane cea mai mare regiune sursa

Fata de anul anterior, Germania a inregistrat un plus de 2,1 milioane de innoptari, adica o crestere abosluta de 50%. Astfel, din totalul numarului de innoptari inregistrate in Germania, 73,4% au fost realizate de turisti din tarile europene. Clasamentul motoarelor de crestere este condus de Spania cu 517.000 innoptari suplimentare, urmata de Elvetia (plus 492.000), Marea Britanie (plus 382.000) si Olanda (plus 176.000).

Citeste si:

Primul loc este detinut de Olanda cu 11,2 milioane de innoptari (cu 1,6% mai mult). Pe locul secund se afla Elvetia, cu 6,4 milioane de innoptari (cu 8,4% mai mult). O rata ridicata de crestere a inregistrat si Marea Britanie, care a generat cu 7,4% mai multe innoptari decat anul trecut si care ocupa locul patru, imediat dupa SUA, in topul incoming al pietelor sursa. Pe urmatoarele locuri se afla Italia, Austria, Danemarca, Franta si Belgia cu rate de crestere intre 1,3 si 5 %. Cea mai mare crestere dintre pietele europene in 2015 a fost inregistrata din partea Spaniei (24,2%), ajungand la 2,7 milioane de innoptari). Cu acest rezultat, ibericii se intorc in Top 10.

Crestere dinamica a pietelor de peste ocean

In clasamentul pietelor de peste ocean aflate in crestere, China ocupa locul intai cu 505.000 de innoptari suplimentare fata de anul trecut, fiind urmata de SUA, cu un plus de 439.000 de innoptari, si Tarile Arabe din Golf, cu un plus de 330.000 de innoptari.

Piata de incoming din SUA, care se afla pe locul trei in topul celor mai importante piete sursa pentru Destinatia de Vacanta Germania, se dezvolta in continuare intr-un ritm foarte dinamic si participa cu 5,6 milioane de innoptari (8,5% crestere fata de anul precedent) la incoming-ul german in anul 2015. China se apropie de top 10 piete sursa pentru Germania, cu 2,5 milioane de innoptari in total (24,8% crestere).

Tarile arabe din zona Golfului isi mentin tendinta de crestere si depasesc pentru prima data cifra de doua milioane de turisti, inregistrand un plus de 17,7%. Per total, pietele de peste ocean s-au dezvoltat peste media generala in 2015 cu un plus de 10,8%, ajungand la un volum al innoptarilor de 19,7 milioane.