Romania aloca pentru turism doar 1% din PIB fata de Ungaria care da 5%, insa cu toate acestea specialistii estimeaza ca industria se dezvolta pe fondul cresterii numarului mare de turisti care vor alege ca destinatie de vacanta Romania, potrivit unui articol aparut in Financial Times(FT).

Potrivit cotidianului britanic, citat de NewsIn, cresterea traficului pe aeroportul Baneasa datorata ofertelor companiilor aeriene, cu precadere cele low-cost, va determina schimbari majore in industria turismului din Romania. Pe de alta parte, aeroporul Baneasa nu asigura la ora actuala o imagine "stralucita" Capitalei, atat timp cat nu vor face investitii pentru refacerea pistelor, terminalelor si turnului de control.

Gheorghe Fodoreanu, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania, citat de FT, estimeaza ca in acest an numarul turistilor romani care vor vizita Romania se va dubla fata de 2006. Cresterea se va datora atat ofertelor operatorilor aerieni, cat si celor care organizeaza excursii cu autocarul. De altfel, numarul autocarelor care efectueaza execursii in Romania a crescut de la 20-30 in 2006 la peste 100 in 2007. "De obicei se opreau in Budapesta. Acum ei ajung pana in Transilvania sau chiar pana in Bucuresti", a declarat presedintele ANAT pentru cotidianul britanic.

Turistii straini sunt atrasi de frumusetea peisajului montan din zona Transilvaniei, dar si de comorile istorice pictate pe bisericile din Bucovina. Un alt obiectiv care se afla pe lista turistilor straini este Sibiul, un oras medieval construit in secolul XII de germani, foarte bine conservat si care in 2007 a devenit capitala culturala europeana. In aceste conditii, impactul asupra procesului rapid de dezvoltare a Romaniei va fi unul pozitiv, conform previziunilor facute de cotidianul de business.

Citeste si:

Jurnalistii de la Financial Times au insa dubii ca Romania este pregatita sa faca fata numarului mare de turisti straini. Astfel, pentru turism Romania acorda doar 1% din PIB in timp ce Ungaria da pana la 5%. Pe de alta parte exista semne ca anumite sectoare nu sunt inca pregatite pentru valul de turisti, fiind date ca exemplu pensiunile din mediul rural. Conform vicepresedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism, Livia Sima, au fost adoptate anumite norme ca urmare a integrarii in Uniunea Europeana, insa asteptarile pietei vor avea un impact foarte mare mai ales in ceea ce priveste cresterea standardelor.

Cotidianul de business britanic face referire si la piata turistica din Bucuresti care este in plin proces de dezvoltare. In ultimii patru ani, fie hotelurile au inceput sa practice preturi de cinci stele, fie unele unitati, mai modeste, au fost mascate sub trei sau patru stele. In centrul orasului au aparut si mici hoteluri, insa criza se va acutiza din pricina numarului mare de oameni de afaceri care au venit in ultimii doi in Bucuresti. FT este de parere ca turismul va beneficia in curand si de un mic ajutor, mai exact din partea unei companii romanesti, Pro Hotels, care vrea sa acopere bresa de pe piata hotelurilor de trei sau patru stele. Compania va deschide in luna septembrie un hotel de patru stele care va avea peste 1.500 de camere, iar in urmatorii cinci ani alte cinci hoteluri in Romania.

Concluzia cotidianului britanic este ca dezvoltarea turismului pentru a face fata cererii va lua ceva timp Romanaiei, insa cresterea numarului de vizitatori va fi cu siguranta urmata de noi investitii in domeniu.