Asociatia Internationala de Transport Aerian, care reprezinta interesele a peste 200 de linii aeriene, a declarat ca industria mondiala de transport aerian va intra pe profit anul acesta, dupa cinci ani de pierderi sustinute, in care a cumulat datorii in valoare de 42 mld. dolari. Anul 2006 a fost primul in care rezultatele financiare ale industriei s-au apropiat de pragul de rentabilitate.

Directorul general al IATA, Giovanni Bisignani, a declarat ca productivitatea a crescut cu 56%, costurile de distributie au scazut cu 13 procente, costurile exterioare cheltuielilor pentru combustibil au scazut cu 15 %, iar coeficientul de ocupare a locurilor in avioane a inregistrat o crestere record de 76 de procente.

"In urma cu cinci ani, traiam intr-o lume diferita. Cu un pret de 20 de dolari/baril, reuseam cu greu sa ne mentinem pe linia de plutire. Competitia in domeniul low-cost era noua si dura", a declarat Giovanni Bisignani. "Astazi inregistram profituri, chiar daca platim mai mult de 70 de dolari/baril", a adaugat directorul IATA.

Citeste si:

Noile estimari ale IATA sunt de doua ori mai optimiste decat cele date publicitatii in urma cu sase luni, cand se preconiza un profit al industriei aeriene globale de 2,5 miliarde de dolari. Cu toate acestea, directorul general al IATA crede ca profiturile estimate nu sunt indeajuns de importante: "Suntem, in prezent, o industrie in valoare de 470 de miliarde de dolari, pentru care un profit de cinci miliarde este lipsit de importanta. Ne indreptam spre o directie buna, insa pierderile financiare din trecut au fost insemnate", a spus Bisignani.

Directorul general al IATA a facut referiri si la o serie de estimari ale specialistilor, care prevad o puternica crestere economica in urmatorii cinci ani. "Nimeni nu poate prezice, insa, eventualele socuri... Un soc, cat de mic, ar avea un impact foarte puternic asupra industriei aeriene", a declarat Bisignani.

IATA va incepe eforturile de implementare la nivel global a unor initiative ca: trecerea la tichete electronice, instituirea unor reguli universale de securitate, crearea unor insigne de identificare a bagajelor pe baza de unde radio, scaderea costurilor pentru infrastructura.