Mai mult decat atat, reprezentantii UE si SUA au declarat ca vor colabora, in cadrul programului de cercetare, cu exponenti ai industriei aeronautice, printre care: producatorii de avioane Airbus si Boeing; liniile aeriene Air France-KLM, SAS si Delta Airlines; serviciul de curierat FedEx; serviciile de navigatie aviatica.
Sectorul executiv al Uniunii Europene insista ca acest program de cercetare reprezinta doar o parte din mai amplul proiect de reducere a emisiilor generate de aparatele de zbor. Acestea se afla intr-o continua crestere, pe masura ce tot mai multe companii ofera servicii low-cost, care incurajeaza oamenii sa calatoreasca mai des cu avionul.
Oficialii europeni doresc ca toate liniile aeriene din UE sa achite taxe de poluare incepand din 2011, fortandu-le sa plateasca mai multe taxe daca vor sa-si extinda rutele de zbor. Aceasta miscare ar afecta liniile aeriene americane, pe rutele lor transatlantice.
Uniunea Europeana sustine ca planul ar oferi industriei un stimulent financiar pentru a trece la sisteme tehnologice mai atente fata de emisiile de carbon. In cazul in care companiile vor refuza sa utilizeze o astfel de tehnologie, vor fi nevoite sa reduca numarul de zboruri.
Luna aceasta, companiile aeriene europene s-au plans ca programul comercial al Uniunii Europene, sub prezentele conditionari, le va paraliza activitatea, generand costuri suplimentare de 5,4 miliarde de dolari.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: