Comisia Europeana si Administratia Federala pentru Aviatie din SUA au declarat ca planul anuntat luni le va permite sa implementeze noile tehnologii care vor reduce gazele generatoare de efectul de sera, emise de aparatele de zbor. Masurile includ utilizarea unui sistem care va reduce puterea motorului la aterizarea avionului, va economisi combustibil, va reduce zgomotele si va emite mai putin dioxid de carbon si dioxid nitrogenic.

Mai mult decat atat, reprezentantii UE si SUA au declarat ca vor colabora, in cadrul programului de cercetare, cu exponenti ai industriei aeronautice, printre care: producatorii de avioane Airbus si Boeing; liniile aeriene Air France-KLM, SAS si Delta Airlines; serviciul de curierat FedEx; serviciile de navigatie aviatica.

Sectorul executiv al Uniunii Europene insista ca acest program de cercetare reprezinta doar o parte din mai amplul proiect de reducere a emisiilor generate de aparatele de zbor. Acestea se afla intr-o continua crestere, pe masura ce tot mai multe companii ofera servicii low-cost, care incurajeaza oamenii sa calatoreasca mai des cu avionul.

Citeste si:

Oficialii europeni doresc ca toate liniile aeriene din UE sa achite taxe de poluare incepand din 2011, fortandu-le sa plateasca mai multe taxe daca vor sa-si extinda rutele de zbor. Aceasta miscare ar afecta liniile aeriene americane, pe rutele lor transatlantice.

Uniunea Europeana sustine ca planul ar oferi industriei un stimulent financiar pentru a trece la sisteme tehnologice mai atente fata de emisiile de carbon. In cazul in care companiile vor refuza sa utilizeze o astfel de tehnologie, vor fi nevoite sa reduca numarul de zboruri.

Luna aceasta, companiile aeriene europene s-au plans ca programul comercial al Uniunii Europene, sub prezentele conditionari, le va paraliza activitatea, generand costuri suplimentare de 5,4 miliarde de dolari.