"Specialistii IATA au confirmat recent, intr-un raport oficial adresat directorilor companiilor aeriene membre ca, daca Tarom continua implementarea electronic ticketing in acelasi ritm sustinut, va putea atinge la sfarsitul anului 2007 procentul de 100%. Atat agentiile proprii Tarom, cat si agentii de vanzari acreditati din intreaga lume, utilizatori ai sistemelor computerizate de rezervari, pot emite bilete electronice pe toate rutele interne si internationale Tarom declarate eligibile pentru e-ticketing", a adaugat Tudor.

Compania Tarom emite in acet moment bilete electronice pe toate rutele internationale si pe cinci rute interne, urmand ca pana la sfarsitul anului sa fie finalizat procesul de implementarea a sistemului e-ticketing (biletelor electronice) pe alte sapte rute interne. In acest moment, biletele electronice sunt valabile pentru cursele din Bucuresti catre Timisoara, Cluj Napoca, Oradea si Satu Mare.

Totodata, reprezentantii companiei au precizat ca sistemul va fi implementat pe noile rute care urmeaza sa fie incluse. Potrivit datelor IATA, la nivelul lunii mai 73,2% din biletele s-au vandut electronic.

Citeste si:

Acesta a precizat ca in acest moment se afla in faza de testare pentru implementarea electronic ticketing pentru vanzarile prin internet, pe site-urile proprii. "In paralel cu aceasta, pentru ca emiterea de bilete electronice sa fie posibila si pe rute compuse din segmente de zbor operate de Tarom cu companii aeriene partenere. Pana la aceasta data, Tarom a finalizat implementarea a patru astfel de contracte", a mai spus Tudor.

Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni (IATA) a solicitat companiilor aeriene si agentiilor de turism membre sa implementeze programul privind vanzarea electronica a biletelor de avion (sistemul e-ticketing) pana in mai 2008. Practic, orice roman poate sa isi faca rezervarea pentru o calatorie cu avion pe internet, apoi sa plateasca biletul cu cardul. In schimb, pasagerii vor primi un cod cu care se pot prezenta la aeroport pentru imbarcare, informatiile legate de itinerarul de zbor regasindu-se in baza de date a companiei aeriene.

IATA a anuntat, la inceputul lunii iulie, ca sistemul electronic de emitere a biletelor a fost implementat in Europa in proportie de 81%, estimand ca pana la sfarsitul anului se va ajunge la 93%. Sistemul presupune elimarea cheltuielilor legate de tiparirea, intretinerea si distribuirea biletelor de avion "pe hartie". Astfel, pentru un bilet electronic se va cheltui un dolar, in timp ce pentru unul pe hartie cheltuielile ajung la 10 dolari. IATA estimeaza ca in acest mod se vor economisi aproape trei miliarde dolari pe an.