Motivul principal pentru care Oficiul de Turism al Ungariei, cu sediul la Cluj, a organizat Forumul de Afaceri in Turism, care a avut loc miercuri la Timisoara, este acela de a atrage turistii romani inspre statiunile de wellness din Ungaria. Astfel, prestatatorii din tara vecina au avut posibilitatea de a-si prezenta ofertele si de a stabili legaturi de afaceri cu agentiile de turism din vestul tarii.

“Cea mai mare parte a turistilor din Romania vizeaza partea estica a Ungariei, pentru ca este foarte aproape, la maximum doua ore cu masina de granita. Ungaria are foarte multe bai bine dezvoltate, reconstruite sau noi, peste 50. Reconstructia lor a inceput imediat dupa Revolutie, cand absolut toate s-au privatizat. Anul acesta organizam mai multe forumuri, vom mai avea in Sibiu, Cluj, Oradea si Baia Mare, iar statiunile vizate sunt Gyula, Szeged, Oroshaza si Hoiduszoloszo. Colegii nostri din Ungaria au adus ofertele de la hoteluri, bai, pensiuni si a venit chiar un producator de palinca, pentru ca turismul este un lucru complex”, a declarat, miercuri, directorul Oficiului de Turism al Ungariei, Biro Gaspar.

Potrivit sursei citate, romanii din vestul tarii aleg sa viziteze cel mai des statiunea Hoiduszoloszo, care se intinde pe 30 de hectare, este o statiune balneara, are tobogane, bazine acoperite si deschise, cu apa rece sau calda, bazin olimpic si o plaja amenjata in stil meditarean. Toate inscriptiile din statiune sunt si in limba romana, iar chelnerii vorbesc chiar si limba romana.

Citeste si:

“Eu cred ca romanii aleg serviciile din Ungaria pentru ca raportul pret-calitate este unul foarte bun. Sunt sigur ca daca luam acelasi serviciu din Romania si Ungaria, acolo se plateste mult mai putin, de la camera de hotel pana la intrarea la stranduri”, a spus Gaspar, care a mai precizat ca anul trecut, se estimeaza ca peste un milion de romani au fost turisti in tara vecina. Cei mai multi dintre acestia merg pentru o zi din weekend si sunt preferatii patronilor din Ungaria, pentru ca, alaturi de polonezi, romanii cheltuiesc cel mai mult pentru shopping, suveniruri, mancare si bautura, la polul opus aflandu-se germanii.

O noapte la un hotel de doua stele in estul Ungariei costa intre 30 si 40 de euro, iar la un hotel de patru stele poate urca pana la 90 de euro. Intrarea pe o zi intreaga la un complex balnear incepe de la 5 euro si urca pana la 9 euro. “Preturile sunt diferentiate, pentru ca ei ofera discount-uri, iar romanii se targuiesc la cazare, insa cheltuie mai apoi mult mai mult pe alte servicii”, a mai declarat Gaspar.

Oficiul de Turism al Ungariei din Romania are ca obiectiv principal dezvoltarea turismului spre Ungaria. Metoda principala pentru promovarea turismului este activitatea de publicitate si de informare turistica a publicului, precum si dezvoltarea relatiilor intre tour-operatorii si agentiile de turism din cele doua tari. Reprezentanta nu are program cu publicul. Toi cei interesati de posibilitatile turistice ale Ungariei pot primi informatii prin telefon sau prin e-mail, precum si prin prospecte si materiale informative distribuite prin posta.