"Cred ca peste doi, trei ani vom fi jucatori importanti in Romania, Bulgaria si statele fostei Iugoslavii. Preferam sa crestem acolo unde sunt sanse clare de reusita. Atentia ne este atrasa de Cluj, mai ales dupa venirea Nokia. Cred ca Romania a devenit o tara foarte importanta daca multe companii isi relocheaza afacerile aici. Nu cred ca este vorba numai de mana de lucru ieftina, ci depinde si de alti factori cum ar fi abilitatile lingvistice ale populatiei", a spus directorul de achizitii si dezvoltare al Starwood, Vincent Levy.

Potrivit acestuia, alte orase care se regasesc pe lista de dezvoltare a companiei sunt Bucurestiul, Timisoara si Constanta.

Starwood Hotels &Resorts Worldwide, Inc. este una dintre cele mai importante companii hoteliere din lume, cu peste 750 de proprietati in peste 80 de tari si 110.000 de angajati in cadrul proprietatilor detinute sau in administrare. Starwood este un proprietar, operator si concesionar de hoteluri si statiuni: St Regis, The Luxury Collection, Sheraton, Westin, Four Points by Sheraton, W brands, precum si al Starwood Vacation Ownership, Inc., unul dintre cei mai importanti operatori si creatori de statiuni turistice.

Clujul se afla si pe lista altor lanturi hoteliere in ceea ce priveste extinderea in viitorul apropiat.

"Vrem sa ne dezvoltam in Bucuresti, cred ca inca mai este loc, iar alte orase care ne-au atras atentia sunt Brasovul, Clujul, Sibiu si Timisoara. Pentru unele proiecte avem discutii serioase, dar nu putem dezvalui numele companiilor partenere pentru ca nu am semnat contractele", a afirmat si directorul general al JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Kurt Strohmayer.

Citeste si:

In cadrul forumului, investitorii s-au aratat interesati si de litoralul romanesc.

"Am investit in Bulgaria si ne indreptam spre Romania. In doi, trei ani vrem sa ne imbogatim portofoliul hotelurilor de pe malul marii, iar Romania este una din tarile la care ne gandim", a declarat directorul de dezvoltare al Sol Melia, Maria Zarraluqui.

Desi reprezentantii marilor lanturi hoteliere nu s-au aratat incantati de dezvoltarea prin franciza sunt totusi interesati de colaborarea cu alte companii.

"Daca un investitor vrea sa aiba clienti internationali poate face asta cu un brand international. Sunt insa foarte multe lucruri de care trebuie sa tina cont pe langa standardele lantului hotelier. Trebuie sa ia in calcul bugetul. Nu se rezuma totul la construirea hotelului pentru ca poti sa te trezesti, dupa doua luni de la deschidere, fara posibilitatea de a-l intretine. Lanturile internationale isi cauta zone unde exista circulatie internationala tot anul, de aceea va fi foarte complicat pentru un lant hotelier sa aiba clientii tot anul, in Constanta de exemplu. Poate muntele ar fi mai potrivit pentru aceasta dar nu pentru turismul international", a mai spus reprezentantul Marriott.

Reprezentantul Intercontinental, Peter Vermeer a sfatuit viitorii investitorii sa studieze piata si concurenta si sa stabileasca clar de unde isi pot aduce clientii.