“Actuala criza economica ne-a afectat vizibil profitul dar fundatia este solida si avem instrumentele pentru a traversa aceasta situatie. Acum se va vedea care companii din industrie sun pregatite si capabile sa actioneze in aceste conditii dificile”, a declarat Stephan Gemkow (foto), director financiar al Lufthansa.

Veniturile companiei aerine au fost in primele trei luni ale acestui an de 5 miliarde de euro, in scadere cu 10,3% comparativ cu perioada similara a lui 2009. Principalul motiv al acestui declin a fost reducerea numarului de pasageri dar si scaderea segmentului cargo.

Compania aeriana a transportat in primele 3 luni ale acestui an, la nivel global, 12,1 milioane de pasageri, in scadere cu 7% fata de aceeasi perioada a anului trecut cu 7%.

Numarul pasagerilor liniei aeriene germane a coborat pe fondul situatiei economice dificile din ultima perioada. Capacitatea companiei a fost redusa cu 3,3%.

Gradul de ocupare in perioada ianuarie-martie s-a redus cu 3,1 puncte procentuale, la 74,1%.

Lufthansa si Swiss (linia aeriana preluata in 2005 de Lufthansa) au transportat impreuna 15 milioane pasageri in primul trimestru din 2009, in scadere cu 6% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

In prezent Romania este ce-a dea- doua piata ca marime pentru Lufthansa in sud-estul Europei, dupa Polonia, air reprezentantii companiei nu exclud extinderea zborurilor Lufthansa si pe alte aeroporturi din Romania.

Anul trecut compania a transportat 550.000 de pasageri pe cursele din si catre Romania, in crestere cu 10% fata de anul 2007, dar cu 50.000 de pasageri sub estimarile initiale pe fondul agravarii crizei financiare globale in cea de-a doua parte a lui 2008.