Peste 500 de curse aeriene au decolat cu intarziere de mai bine de trei ore, in primele sase luni din 2018, mai mult decat dublu fata de aceeasi perioada a anului anterior. Daca pasagerii afectati de intarzierea zborurilor in 2018 ar aplica pentru despagubiri, suma care ar trebui sa le fie returnata de catre companiile aeriene ar depasi 15,54 milioane de euro.

In perioada ianuarie-iunie 2018, din cele aproape 34.000 de zboruri efectuate, 6.205 curse au inregistrat intarzieri intre 15 si 180 de minute, iar 218 zboruri au fost anulate, potrivit datelor AirHelp, companie specializata in obtinerea de compensatii pentru zboruri intarziate sau anulate.

Cele mai multe intarzieri in perioada ianuarie-iunie 2018 au fost inregistrate de companiile Tarom, Ryanair si Blue Air, iar cele mai multe curse au fost anulate de Wizz Air, Tarom si Lufthansa.

In primul semestru al anului, cursele charter au decolat si aterizat la timp, cu cateva exceptii catre Spania, Tenerife si Mallorca, unde au fost inregistrate intarzieri de maximum jumatate de ora.

Despagubiri de 2 miliarde de euro pentru pasagerii afectati de zborurile intarziate

Numarul mare de turisti, scumpirea biletelor de avion din cauza cresterii pretului carburantului, numarul insuficient de piloti, grevele si traficul ridicat in aeroporturi au generat cresterea numarului de zboruri intarziate la nivel global. In primele sase luni ale anului, se estimeaza ca aproximativ 4,5 milioane de pasageri (comparativ cu 3,2 milioane pasageri in primul semestru din 2017) au fost afectati de anulari, intarzieri si suprarezervari ale zborurilor, in timp ce valoarea eligibila a despagubirilor se apropie de 2 miliarde de euro.

Citeste si:
Pasagerii romani depun cu mare intarziere cererile de despagubire
Romanii, in topul pasagerilor...

Pasagerii trebuie sa constientizeze ca obtinerea de compensatii pentru zboruri afectate este un drept garantat de Uniunea Europeana. Ii incurajam sa aplice pentru compensatii chiar daca au primit loc in alt avion, cazare sau masa”, a declarat Stefan Radu, country manager AirHelp Romania.

Din acest an, zborurile intarziate sau anulate din cauza grevelor spontane ale pilotilor si insotitorilor de zbor sau personalului de pe aeroporturi se incadreaza automat in dreptul la compensantii. Pasagerii pot aplica retroactiv pentru despagubiri in termen de trei ani dupa momentul zborului afectat si pot primi compensatii in valoare de pana la 600 de euro.

Citeste si: Destinatii cu cele mai multe intarzieri si anulari in 2017

Citeste si:
Topul tarilor cu cele mai multe zboruri intarziate si anulate in 2018
Germania, tara cu cele mai...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si
Peste 10.000 de romani au primit compensatii pentru zboruri intarziate