Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) a realizat, cu prilejul Targului de Turism “Bursa Litoral Delta Dunarii 2010”, o analiza a sezonului turistic estival 2009.

Din informatiile centralizate pana la aceasta data cu privire la cifrele de vanzari ale agentiilor de turism membre ANAT, pentru litoralul romanesc al Marii Negre reiese o scadere de 18% a incasarilor in sezonul estival respectiv perioada 1 mai-15 septembrie, fata de nivelul anului 2008, conform NewsIn.

"Datele prezentate sunt estimative si se refera numai la vanzarile prin agentiile de turism membre ANAT. Chiar daca scaderile cu care ne confruntam sunt clar mai mici decat ceea ce se preconiza la inceputul sezonului estival, ANAT apreciaza ca trebuie sa se ia in considerare cu maxima atentie tendinta de scadere cu care se confrunta destinatia, pe fondul crizei economice, sa se analizeze cauzele si sa se propuna un set de masuri necesare pentru a mentine atractivitatea destinatiei in perspectiva sezonului estival 2010", potrivit comunicatului agentiei.

ANAT propune si o serie de masuri printre care implicarea ferma a autoritatilor locale in sustinerea infrastructurii turistice specifice in statiunile de pe Litoral, negocierea cu maxima atentie a tarifelor, preturilor si conditiilor contractuale intre prestatori si tour-operatori, promovarea agresiva a programelor speciale tip “Inscrieri timpurii 2010” – program ANAT, “Litoralul pentru toti” si “Week-end pentru toti” – programe ale Asociatiei de Promovare Litoral – Delta Dunarii.

De asemenea, se propune continuarea aplicarii programelor de facilitati cum ar fi: 2 copii gratuit in camera cu 2 adulti, taxe piscina, parcare incluse in tariful de baza, facilitati plaja, sustinerea prin toate mijloacele a validarii si implementarii Legii tichetelor de vacanta si demararea unei strategii pentru derularea biletelor de odihna si tratament acordate de CNPAS (Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale) prin intermediul agentiilor de turism.

ANAT a primit unul dintre trofeele acordate de Asociatia de Promovare Litoral Delta Dunarii pentru initiativa si pentru determinarea cu care crede in miscarea asociativa si in unitatea dintre hotelieri, agentii de turism si autoritati locale.