Principalul motiv al scaderii este reducerea de pana la 60% a tarifelor practicate de operatorii de linie, pe fondul crizei economice globale.

“Ca si numar de pasageri transportati in primele noua luni din si catre Romania, am avut o crestere de 3%, insa din cauza reducerii tarifelor de 30%-60%, incasarile au scazut cu 30%”, a declarat, Alexandru Dobrescu (foto), directorul pentru Romania al Air France KLM.

Scopul reducerii tarifelor este pastrarea cotei de piata in Romania, principalul obiectiv al comaniei franco-olandeze anul acesta. “In plina criza profitul nu este cel mai important indicator, ci cota de piata, asa ca vrem sa incheiem anul 2009 cu o cota de piata cel putin egala cu cea de anul trecut, adica de 18%”, a mai spus seful Air France KLM, care a adaugat ca scaderile companiei sunt in trend cu declinul general al pietei aviatice din Romania.

Air France KLM a facut eforturi considerabile pentru a-si mentine constant numarul de pasageri la Business Class, segmentul cel mai afectat de tairea costurilor de calatorie efectuate de companii. “Numarul pasagerilor care calatoresc la Business Class pe cursele din si catre Romania a ramas constant, insa pretul biletelor pe acest segment a scazut cu cel putin 100 de euro”, a explicat oficialul Air France KLM.

Linia aeriana opereaza in prezent, in colaborare cu Tarom, cinci zboruri zilnice din Bucuresti catre Paris (trei fiind operate de Air France si doua de compania nationala), si patru zboruri zilnice pe ruta Bucuresti-Amsterdam.” Pentru a pastra un grad de ocupare ridicat, in orarul de iarna vom scoate o frecventa zilnica pe destinatia Amsterdam, in timp ce frecventele spre Paris raman neschimbate, Parisul fiind cea mai zburata destinatie in relatia cu Romania”, a mai adaugat Dobrescu.

Peste 80% dintre pasagerii pe ruta Bucuresti-Amsterdam sunt pasageri de tranzit, in timp ce doar 50% dintre clientii romani care zboara la Paris isi continua calatoria.

Potrivit celor declarate de seful Air France Romania, pentru industria aeriana urmeaza o perioada de stabilizare, revirimentul fiind inca departe.

"Companiile nu isi vor mai relua prea curand obiceiurile din anii precedenti de a calatori, iar bugetele de calatorie vor fi si in 2010 reduse la maximum", considera Dobrescu.

El mai spune ca recesiunea abia acum urmeaza in Romania. "Este exact ca atunci cand ploua: fulgera si apoi tuna. Cred ca pana acum in Romania am asistat doar la fulger, tunetul abia acum urmeaza", crede reprezentanul companiei aeriene.

Air France-KLM a inregistrat in luna septembrie un declin de 5,3% a numarului de pasageri transportati, fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 6,23 milioane persoane.

De curand, Air France a lansat un plan de plecari voluntare pentru 1500 de angajati, pe fondul reducerii activitatii companiei cauzata de criza economica mondiala.

Topul tarifelor cu iz de low-cost practicate de companiile traditionale in primul an de criza

Topul tarifelor cu iz de low-cost practicate de companiile...