In plina criza financiara, segmentul croazierelor a inregistrat o crestere surprinzatoare de circa 30% a numarului de turisti in comparatie cu anul precedent, potrivit unui studiu ANAT (Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism) si al agentiei croaziere.net din Cluj-Napoca.
Daca pana acum croazierele erau accesibile pentru turistii cu venituri medii spre superioare, anul acesta a fost un produs accesibil si pentru multi dintre cei cu venituri medii si mici.

De exemplu, pachetele pentru o croaziera de o saptamana pe Marea Mediterana au ajuns la 499, 599 si 699 de euro, cu toate taxele incluse - in functie de itinerariu si de confortul cabinei.

Pentru Caraibe, preturile se situeaza in jurul a 1.000 de euro/cabina dubla orice tip de cabina in functie de disponibilitate la momentul imbarcarii, tarif ce include zborul dus intors Madrid-Santo Domingo, transferurile, asigurarea medicala de calatorie, regim all inclusive la bord si - ce-i mai important - nu se cere viza pentru aceste destinatii.

Liniile de croaziera au redus preturile cu 30 pana la 50%. In cazul croazierelor de lux, tarifele au scazut si cu 70%, in 2009.

Pentru anul 2010 se preconizeaza o usoara crestere a tarifelor. Pe de alta parte, vor fi suficiente oferte speciale atractive.

Printre cele mai atractive oferte sunt campania "Bani de buzunar" care este promovata de NCL Freestyle Cruising si Croaziere.net pentru toate rezervarile efectuate in perioada 7 decembrie - 29 ianuarie 2010. Turistii vor primi, in functie de durata croazierei, credit la bord - intre 50 si 500 dolari/cabina.

De asemenea, croaziere.net a lansat programul de early booking pentru itinerariile MSC cruises pe anul 2010.

Doar in perioada 24.11.2009 - 22.12.2009 clientii pot beneficia de tarife reduse substantial pentru sezonul primavara / vara 2010 pentru Mediterana si Europa de Nord. Tarifele incep de la 499 euro/persoana, 7 nopti, pensiune completa extinsa cu acces la toate facilitatile vasului, iar copii pana in 18 ani au gratuitate cazati in aceeasi cabina cu 2 adulti.Early-booking-urile pentru croaziere au ca limita minima 150 de zile pana la data imbarcarii.

Cele mai solicitate destinatii in 2009 au fost Marea Mediterana, Fiordurile Norvegiene, Scandinavia si Tarile Baltice,urmate de Caraibe, Alaska, America de Sud si Canalul Panama.

Pentru 2010, va creste numarul turistilor care vor rezerva astfel de vacante ca urmare a complexitatii produsului, a serviciilor de supercalitate oferite la bordul vaselor si a tarifelor atragatoare, a raportului calitate-tarife corect echilibrat, potrivit croaziere.net

De asemenea, va creste numarul familiilor cu 1-2 copii in varsta de pana la 18 ani care pot beneficia de gratuitatea acestora la bordul vaselor oferita de catre linia de croaziera MSC.

O alta categorie in continua crestere va fi reprezentata de croazierele pentru luna de miere.

Potrivit croaziere.net, desi de aproximativ o luna se rezerva puternic Caraibele - aceasta destinatie fiind in “full season” (la 1000 euro/persoan cu zbor inclus si toate facilitatile mai sus enuntate), si in 2010 va conduce in top tot Mediterana, datorita accesibilitatii financiare ca deplasare pana la portul de imbarcare/debarcare, urmata de Fiordurile Norvegiene.

In pricipiu, in urmatorii ani clasamentul nu se va modifica esential, decat daca se va inlatura obligativitatea vizei pentru SUA.

Citeste si: Cat costa cea mai scumpa vacanta de Sarbatori


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri