Romanii au prins gustul croazierelor, astfel ca de la an la an tot mai multi turisti pleaca in acest gen de vacante. Cele mai cautate croaziere raman cele care au ca si itinerariu Marea Mediterana, unde preturile incep de la 400 de euro/persoana sau 800 de euro/ persoana, in functie de agentie.

"Prin promovarea unor oferte speciale, competitive, pe care liniile de croaziera le pun la dispozitia turistilor, perceptia asupra acestui produs s-a imbunatatit considerabil in ultima vreme", a declarat Dan Dumitru, marketing manager Paralela 45, pentru wall-street.ro.

Cele mai cautate croaziere de catre turistii romani sunt cele pe Marea Mediterana si Tarile Nordice, insa in ultimul timp acestia si-au aratat interesul si pentru croazierele din Insulele Caraibe.

"Un bilet de avion rezervat din timp spre Genova, de exemplu, are un pret foarte bun, iar transferul din aeroport in port se face rapid. Dupa Mediterana, itinerariile care ating fiordurile Norvegiei si capitalele baltice sunt apreciate de turistii care au o exprienta mai consistenta cu acest tip de vacanta. Desi au un tarif mai ridicat, aceste croaziere ofera un piesaj diferit si interesant, atat din punct de vedere geografic, cat si cultural. Evident, avem clienti si pe itinerarii in Caraibe si Oceanul Indian, care sunt o buna ocazie pentru a descoperi un paradis tropical, in timp ce schimbi peisajul in fiecare zi", a declarat Antonio Nitu, directorul general Aerotravel, pentru wall-street.ro.

Cati romani au plecat in croaziere in 2017

Cererea pentru croaziere este in continua crestere, iar acest lucru se vede si in cifrele inregistrate de catre agentiile de turism.

Numarul turistilor care si-au rezervat vacante pe vase de croaziere in 2017, prin agentia Paralela 45, a crescut cu 30% in 2017 fata de 2016.

Anul trecut, Happy Tour a avut circa 470 de pasageri care au cumparat croaziere, iar in 2018, agentia se asteapta la o crestere de cel putin 20%.

"Anul 2017 a fost un an foarte bun pentru croazere de grup, cu transport avion, transferuri, taxe portuare si aeroportuare, precum si insotitor de grup. Anul trecut am vandut numai croaziere de grup pentru mai mult de 1.000 de pasageri, iar numarul tottal de pasageri care au plecat in croaziera prin CruiseHub a fost de peste 2.500. Speram ca in acest an sa avem o crestere moderata a numarului de pasageri", a declarat Antonio Nitu, Aerotravel.

Romanii au prins gustul croazierelor. Car sunt cele mai cautate destinatii

Foto: Shutterstock / eldar nurkovic

Cat costa o croaziera

Tariful unei croaziere poate sa varieze in functie de itinerariu, durata croazierei, tipul de cabina ales si, nu in ultimul rand, de vasul care opereaza pe ruta respectiva.

Dintre rutele europene, cele mai accesibile croaziere sunt cele pe Mediterana. Preturile difera de la agentie la agentie. De exemplu, Happy Tour vinde croaziere pe Marea Mediterana cu 399/euro/persoana, fara taxe, 7 nopti. La Paralela 45, tariful este de circa 600-650 euro/persoana, iar la Aerotravel un pachet costa 800 euro/persoana.

Pentru itinerariile care includ Capitalele Baltice si Fiordurile Norvegiene, bugetul este ceva mai mare. Happy Tour vinde croaziere pe Marea Baltica la 599 euro/persoana, fara taxe, iar in Fiordurile Norvegiene la 749 euro/persoana, fara taxe. Ofertele agentiei Paralela 45 si Aerotravel pentru croazierele pe Marea Baltica si fiordurile Norvegiene incep de la 1.200 euro/persoana.

In Caraibe, croaziera are un tarif de 299 euro/persoana, fara taxe (Happy Tour), 600 euro/persoana (Aerotravel).

La Paralela 45, tarifele sunt similare cu rutele europene. "In acest caz este nevoie sa luam in calcul si biletele de avion, pe care nu le mai gasim la companii low-cost si care ridica destul de mult tariful unui pachet cu transport inclus pe acest itinerariu. In tariful croazierei este inclus aproape totul: cazare, masa, divertisment (spectacole de teatru, show-uri tip Broadway) si alte atractii, oferind posibilitatea unei vacante de lux la preturi rezonabile", a declarat Dan Dumitru, Paralela 45.

Croazierele in jurul lumii, cireasa de pe tort

Nu doar ca au inceput sa prinda gustul croazierelor, insa turistii romani mai aventurosi aleg si croazierele in jurul lumii. Cererea pentru astfel de vacante este destul de restransa, totusi, pentru ca romanii prefera sa isi imparta concediul anual in mai multe vacante, optand adesea si pentru o croaziera de 7-10 nopti.

"In 2017 au existat cereri pentru croaziere in jurul lumii, insa, din pacate, asteptarile turistilor vizavi de costul unei astfel de croaziere au fost depasite de tarif. O astfel de croaziera poate incepe de la 17.000 de euro de persoane, iar tarifele pot urca in functie de extra servicii", a declarat, pentru wall-street.ro, Daniela Toncu, head of leisure Happy Tour Group.

Anul trecut, agentia Aerotravel a vandut o croaziera in jurul lumii de peste 110 nopti unui grup de patru persoane. Imbarcarea s-a facut in Venetia, iar itinerariul a bifat destinatii de pe aproape toate continentele si oceanele lumii: Barcelona, Rio de Janeiro, Buenos Aires, Ushuaia, Santiago, Insula Pastelui, Auckland, Melbourne, Bali, Singapore, Phuket, Mumbai, Aqaba, Katakolon.

Romanii au prins gustul croazierelor. Car sunt cele mai cautate destinatii

Foto: Shutterstock / Luca Santill

Cati bani cheltuieste un turist roman pe vasul de croaziera

Vacantele pe croaziera atrag turisti diversi, dar cu venituri peste medie: tineri, in general cei care au peste 35 de ani, familii cu copii, seniori care au venituri peste medie. De cele mai multe ori, acestia cauta experiente de neuitat si vor sa bifeze cat mai mult destinatii.

Citeste si:

    Intr-o croaziera merg turistii care doresc sa vada cat mai multe destinatii intr-o singura vacanta, cei care doresc o vacanta dinamica si completa. Turistii care aleg acest tip de vacante devin, in procent de peste 50%, clienti repetitivi, care cauta noi si noi rute si nave de croaziere care sa le ofere noi experiente

    Dan Dumitru, marketing manager Paralela 45

    In functie de tipul de croaziera achizitionat, un turist cheltuieste, in medie, intre 300 si 700 de euro.

    "Turistii romani prefera sa cumpere din tara croaziere cu cat mai multe servicii incluse (all inclusive sau adaugarea pachetelor de bauturi, achitarea serviciului charge-ului prin agentie, rezervarea si achitarea excursiilor optionale. In cazul in care nu au aceste servicii incluse, turistul roman ar putea sa mai cheltuiasca la fata locului minim 700 de euro de persoana", a explicat Daniela Toncu, Happy Tour.

    Citeste si:

      Navele de croaziera sunt cunoscute pentru calitatea foarte buna a serviciilor, iar turistii apreciaza acest aspect. Pentru turistii romani sunt foarte importante restaurantele cu meniuri diverse, partea de divertisment, serviciile spa si programele pentru copii.

      "Turistii romani apreciza toate serviciile de la bordul navelor de croaziera, de la cele de baza, cum ar fi curatenia in cabina si spatiile comune, pana la cele mai sofisticate, precum activitatile de la bord dedicate copiilor, care sunt organizate pe grupe de varsta si includ asa-numitul entertainer. La bordul navei, mesele sunt bogate si variate, fie ca sunt servite in restaurantul tip bufer sau in cele à la carte. Cei care vor sa se relaxeze au la dispozitie atat lounge-uri tematice, cat si spa cu tratamente profesionale. Nu in ultimul rand, pe nava exista nenumarate posibilitati de divertisment, fie ca vorbim de spectacolele de la teatru, muzica live sau diferite programe care te invata sa dansezi, sa gatesti", a adaugat Antonio Nitu, Aerotravel.

      Cea mai scumpa croaziera

      Turistii cu dare de mana si care vor sa se asigure ca vor avea partea de o vacanta de neuitat nu se uita la bani atunci cand isi cumpara o vacanta. 15.000 de euro de persoana a costat cea mai scumpa croaziera vanduta de agentia Happy Tour. Pachetul a inclus bilete de avion, cazare la sol si croaziera, pe itinerariul Galapagos - Peru - Bolivia.

      Agentia Aerotravel a vandut cea mai scumpa croaziera cu 24.000 de euro. Pachetul turistic a fost creat pentru doua persoane, cu itinerariul in jurul lumii, cu durata de peste 110 nopti.

      Croazierele din portul Constanta ... doar o amintire

      Portul Constanta a fost ani la rand o poarta de pornire spre croaziere, insa agentiile l-au scos de pe harta lor. "In 2013 si 2015, Aerotravel a oferit croaziere cu inbarcare/debarcare din portul Constanta. In prezent, aceasta optiune nu mai este disponibila din cauza situatiei din regiune. Desi Romania si Bulgaria au porturi vizibile, nu se mia poate face un circuit in bazinul Marii Negre", a declarat Antonio Nitu.

      Croazierele, un business de peste 1,5 milioane de euro

      Chiar daca cererea pentru croaziere este destul de restransa, veniturile agentiilor din acest tip de vacante nu este de neglijat.

      Happy Tour a vandut, in 2017, croaziere in valoare de 480.000 de euro, aproape dublu fata de anul 2016 (25.000 de euro).

      Din total vanzarilor inregistrate de Paralela 45, croazierele reprezinta 2-3%, insa printr-o promovare constanta a acestui tip de vacanta, agentia isi propune sa isi dubleze vanzarile pe acest segment in 2018.

      In anul 2017, CruiseHub, parte a grupului Aerotravel, a realizat din croaziere un venit de peste 1,5 milioane de euro (circa 7.070.000 de lei).

      Citeste si: In ce croaziere vor calatori romanii in 2018? Care sunt cele mai cautate

      Sursa foto: Shutterstock.com

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


      Setari Cookie-uri