Astfel, se observa o crestere a cererii turistice pentru perioada Craciunului, atat pe intern, cat si pe extern. “Motivele avansului sunt obisnuinta romanilor de a se deplasa cu familia de Craciun, capatata in ultimii ani, dar si tarifele mai mici practicate in aceasta perioada, fata de perioada Revelionului”, au declarat reprezentantii ANAT.

Cel mai bine s-au vandut pachete de turism montan (hoteluri si vile din zonele Valea Prahovei, Predeal, Poiana Brasov, Bran-Moieciu, Borsa, Arieseni, Paltinis, Campulung Moldovenesc).

Pe locul al doilea in topul preferintelor romanilor au fost pachetele in statiuni balneare (Baile Felix, Calimanesti-Caciulata, Vatra Dornei, Buzias, Covasna, Baile Herculane, Baile Govora etc.)

Ofertele de turism rural (Bran Moieciu, Maramures, Bucovina, Marginimea Sibiului, Vrancea, Apuseni) au ocupat locul al treilea in volumul vanzarilor pentru Craciun si Revelion.

Referitor la pachetele externe, cel mai bine s-au vandut destinatiile de iarna (Austria, Bulgaria, Franta, Italia, Elvetia, Slovacia, Slovenia), urmate de orase europene (Paris, Viena, Barcelona, Praga, Roma, Budapesta, Atena, Amsterdam, Londra, Lisabona, Madrid, Milano) si destinatiile de litoral si mediteraneene (Egipt - se poate face plaja, Grecia, Turcia, Malta, Tunisia, Spania, Bulgaria, Portugalia, Israel, croaziere mediteraneene).

Crestere de 5% a numarului de turisti in 2010

ANAT preconizeaza o redresare a turismului romanesc in 2010, atat pe extern cat si pe intern, estimand o crestere de cel putin 5% a numarului de turisti fata de 2009.

“Cresterea poate fi atinsa prin aplicarea mai multor masuri, una dintre cele mai importante fiind dezvoltarea programelor de early booking, atat pentru intern cat si pentru extern, precum si pentru turismul de munte si cel balneo”, a declarat Alin Burcea (foto), prim-vicepresedintele ANAT.

O alta masura care trebuie implementata din 2010 este dezvoltarea programelor si a ofertelor speciale, prin acordarea unor pachete turistice de genul "platesti cinci nopti si stai sapte". De asemenea, ANAT va incerca in 2010 sa convinga hotelierii sa mentina preturile din 2009.

"Am vorbit cu hotelierii sa facem intr-un fel incat sa incercam o diminuare sau cel putin o stagnare a preturilor, dar si o eliminare a diferentelor mari de pret inregistrate de exemplu in lunile mai si iulie", a mai afirmat Burcea.

De asemenea, reprezentantul ANAT a mai spus ca pastrarea ministerului de resort si finalizarea Legii turismului sunt doua aspecte care vor incuraja devoltarea turismului anul viitor.

Totodata, ANAT intentioneaza ca in 2010 sa dezvolte conceptul tichetelor de vacanta. "Acest concept trebuie dezvoltat la adevarata lui valoare, iar in 2010 vom incerca sa scoatem aceste tichete pe piata si speram sa vindem mai multe decat in 2009. In acest an conceptul tichetelor de vacanta a fost gresit inteles de catre companii, iar pentru aceasta vom incerca sa le explicam ca ofera avantaje atat angajatiilor, cat si companiilor, acestea fiind neimpozabile", a mai declarat Burcea.

In ceea ce priveste tour-operatorii, ANAT nu considera ca vor exista falimente in randul acestora in 2010. "Agentiile de turism membre ANAT au dovedit ca prin flexibilitate si prin servicii de calitate pot trece cu bine de criza. Vom asista in continuare la crearea de aliante intre agentiile de turism, special pentru pachetele turistice operate cu zboruri charter", au mai spus reprezentantii ANAT.