"Romania are potential sa-si dezvolte brandul. Alte tari din zona nu au. Trebuie sa lucram trei, patru ani, dar potentialul exista si este foarte mare. Cercetarea a aratat ca realitatea e mai buna decat perceptia. Turistii, dupa ce au vizitat Romania, si-au imbunatatit parerea despre tara noastra fata de opinia anterioara vizitei in Romania", a declarat Eulogio Bordas, liderul asocierii THR-TNS, in cadrul reuniunii consiliului de brand, de la sediul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT, informeaza NewsIn.

Potrivit acestuia, pana in prezent s-au cheltuit "pentru cercetarile calitative si cantitative realizate" circa 400.000 euro.

La randul sau, secretarul de stat din MDRT, Sorin Munteanu, a afirmat ca, la 24 mai va fi finalizat proiectulul brandului turistic al Romaniei.

In urma cercetarilor, au fost stabilite sase produse principale competitive: circuite culturale, turismul verde, turism rural, city-breakes, turism activ si aventura, turism balnear si bai.

"Lipsesc insa anumite componente, de exemplu litoralul. Dar asta nu inseamna ca nu il vom promova, doar ca nu este luat in calcul in creearea identitatii de brand", a explicat secretarul de stat din MDRT.

Asocierea THR- Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres SA va realiza brandul turistic al Romaniei pentru 894.970 de euro, bani alocati Romaniei in acest scop de catre Uniunea Europeana.