In prezent, compania efectueaza patru zboruri pe saptamana in zilele de luni, marti, joi si vineri pe ruta Bucuresti - Kiev, cu o aeronava Embraer - 145, cu o capacitate de 49 de locuri.

In prima luna de zbor am avut un grad de ocupare de peste 50%, aproape 100% lunea si vinerea si sub 20% martea si joia. Este un rezultat bun avand in vedere faptul ca pana in prezent nu ne-am promovat deloc pe piata din Romania. In urmatoarea perioada vom incepe o campanie outdoor”, a declarat, pentru Wall-Street, Serhiy Kaduchenko, directorul adjunct de vanzari internationale in cadrul Aerosvit.

Planurie ucrainenilor par a fi destul de serioase, si, la doar o luna de la lansare, iau in calcul marirea frecventei de zbor la 7 curse pe saptamana. “La sfarsitul lui iunie vom decide daca vom introduce zboruri zilnice pe relatia Bucuresti - Kiev. Decizia depinde de gradul de ocupare care ar trebui sa ajunga in jurul valorii de 80%”, a mai spus reprezentantul Aerosvit.

Pe piata locala, ucrainenii vizeaza atat traficul point-to-point, cat si cel de tranzit. “Lipsa vizei pentru cetatenii din UE, Statele Unite sau Japonia fac din Kiev un punct important de tranzit intre est si vest. Pana acum, ponderea pe zborul Kiev - Bucuresti a fost egala intre tranzit si point-to-point”, mai adauga acesta.

Cea mai mare parte a romanilor care au ales Kievul ca si punct de trafic au avut ca destinatie finala capitala Rusiei, Moscova. “Aerosvit are in prezent 5 zboruri zilnice spre Moscova. Peste 30% dintre pasagerii care pleaca din Bucuresti au ca punct final al calatoriei acest oras, relatiile comerciale dintre Romania si Rusia fiind mult mai mare decat cele cu Ucraina”, a mai spus Kaduchenko, care a adaugat ca rivalitatea pe ruta Bucuresti – Moscova este destul de redusa, doar Czech Airlines oferind posibilitatea de zbor, cu escala la Praga.

Potrivit oficialului ucrainean, o alta destinatie importanta in relatia cu Romania este Kazahstan, datorita romanilor care sunt implicati in afaceri petroliere in acea tara.

Daca piata o va cere, ucrainenii sunt pregatiti sa se extinda si pe alte aeroporturi autohtone. “Sunt cateva cereri pentru o cursa Timisoara - Donetk, ambele fiind orase industriale. De interes ar putea fi si Clujul pe viitor, insa pentru moment ne concentram pe dezvoltarea Bucurestiului”, a mai afirmat Kaduchenko.

Compania, cu sediul la Kiev, opereaza in prezent spre 11 destinatii interne si 20 de destinatii externe, inclusiv zboruri spre China, India, Thailanda, Canada si Statele Unite ale Americii.

Aerosvit are in flota avioane Antonov An-148, Boeing 737-300, 737-400, 500 si 800, Boeing 767-300ER, fiind detinuta de statul ucrainean - 22% din actiuni, firma Aerotur din Ucraina - 40% si compania Gilward Investments din Olanda - 38%.

Cel mai mare operator de pe piata locala pe relatia Romania - Ucraina este Carpatair care opereaza zboruri spre Odessa, Lviv si Cernauti.

Carpatair a mai operat, in vara lui 2008, si Bucuresti - Kiev pe care insa l-a suspendat in 2009 pe fondul cererii scazute.